۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۵۲۵۵۰
مشاور نماینده ولی ‌فقیه در سپاه:

عامل اصلی موفقیت ایران وجود مکتب اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر نقطه عطف بودن قیام 19 دی در تاریخ انقلاب ایران ابراز داشت: از مهمترین نقاط قوت این قیام ارادت مردم به علما، روحانیت و به ویژه امام خمینی(ره) و شناخت عمیق توده‌های مردم نسبت به امام روح الله و علمای وارسته و انقلابی آن زمان بود.
حجت الاسلام ابوالقاسم عليزاده مشاور نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: 19 دی سالروز نخستین جرقه‌های انقلاب اسلامی در قم بود که توسط مردم با بصیرت و شجاع در سال 1356 به‌دنبال اهانتی که در روزنامه اطلاعات آن‌روز با حمایت رژیم طاغوت نسبت به امام خمینی(ره) صورت گرفته بود، انجام گرفت و این اهانت بهانه ای شد تا کینه‌های دیرینه‌ای که مردم نسبت به طاغوت در سینه داشتند به یکباره به بیرون بریزد.

وی با تاکید بر نقطه عطف بودن قیام 19 دی در تاریخ انقلاب ایران، ابراز داشت: از مهمترین نقاط قوت این قیام ارادت مردم به علما، روحانیت و به ویژه امام خمینی(ره) و شناخت عمیق توده‌های مردم نسبت به امام روح الله و علمای وارسته و انقلابی آن زمان بود.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به این‌که پیشینه انقلاب ما به قیام‌های دست ‌کم صدساله قبل از پیروزی انقلاب برمی‌گردد، اظهار داشت: به ویژه در قیام 15 خرداد 42 که شهر قم و مدرسه علمیه کانون فریاد و قیام بود و منجر شد که امام را در نوبتی دستگیر کنند و به زندان ببرند و بعد از چند ماهی که ایشان آزاد شدند دوباره امام به وظیفه و تکلیف الهی خود عمل کردند و این بار مستقیم ایشان را به فرودگاه بردند و به ترکیه تبعید کردند.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر آتش زیر خاکستر بودن انقلاب در زمان طاغوت، بیان داشت: نزدیک به 14 سال تبعید امام خمینی(ره) و همچنین ظلم و ستم طاغوت به‌حق سینه و دل مردم را به درد آورده بود به ویژه که در کشور ولایی و اسلامی و مذهبی ما مرتب طاغوت فرهنگ بیگانه را رواج می‌داد.

وی با اشاره به بروز غیرت دینی مردم پس از تحمل فشارهای فراوان از سوی رژیم طاغوت، خاطرنشان کرد: ملت منتظر جرقه‌ای بود که اهانت به حضرت امام تبدیل به آن جرقه شد و از باب این‌که دشمنان اسلام همواره از احمق ها بودند، این‌بار هم اگرچه به ظاهر اهانت به امام خیلی سخت بود اما عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، به‌دنبال این قیام چهلم‌ها که در تاریخ انقلاب نقش فوق موثری دارد برپا شد و چهلم شهدای قم در یزد، مشهد، تهران، اصفهان و سایر شهرها برگزار شد و ظرف کمتر از دوسال انقلاب به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام علیزاده عامل اصلی موفقیت نظام را وجود مکتب اسلام دانست و اظهار داشت: زمانی‌که مکتب و راهبرد اسلام اصل قرار گرفت یک ملت با هدفی الهی و مشخص پا در عرصه دفاع و مجاهدت می‌گذارد.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نعمت ولایت و رهبری دینی را برای ملت ایران یک فرصت و نعمت طلایی دانست و گفت: هنگامی‌که قیام‌ها و نهضت‌های گذشته و حال جوامع اسلامی و امت اسلام در کشورهای دیگر مشاهده می‌شود، سخت نبود یک مدیریت جامع از ناحیه رهبر دینی احساس می‌گردد و همین باعث می‌شود گاهی انقلاب‌ها با وجود هزینه‌های سنگین به اهداف خود به طور کامل نمی‌رسند و درگذر زمان دچاراختلاف و انحراف در قیام و انقلاب خواهند شد.

وی ضلع و عنصر سوم موفقیت نظام را توده‌های مردم خواند و بیان داشت: منظور از توده مردم، مردم زمان حضرت امیرالمومنین(ع) که پشت به علی(ع) کردند و همچنین مردم کوفه که یکپارچه فریاد یاحسین(ع) بودند اما با دیدن برق درهم‌ها و دینارها و شمشیرهای ابن زیادی و یزیدی نه‌تنها پشت امام را خالی کردند بلکه در برابر امام هم تیغ کشیدند؛نیست.

حجت‌الاسلام علیزاده منظور از مردم را  مردمی مانند مردم ایران دانست و اظهار داشت: ملت ایران دارای آگاهی و بصیرتی هست که پشتوانه اساسی برای تشخیص راه درست، خط و ربط ‌ها، فتنه‌ها و توطئه است، همچنین افزون بر ایمان و اعتقاد به مسائل مذهبی ایمان و اعتقاد به راه، فکر، اندیشه و رهبر خود از ویژگی‌های دیگر توده مردم مفید است که در خطبه 182 نهج‌البلاغه نیز به عنوان ویژگی عمارها بیان گردیده‌است.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در تبیین ویژگی‌های برجسته ملت ایران، گفت: سومین ویژگی ملت وارسته، اتحاد و انسجام و در واقع وحدت کلمه است که امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره به آن توصیه می‌کردند.

وی گفت: با وجود این خمیرمایه در جامعه طبیعی‌ است که قبل از پیروزی انقلاب و دوران طاغوت اگر اهانتی به یک عالم دینی صورت پذیرد مردمی که از قبل هم نسبت به حاکمیت نظر خوشی ندارند این سرمایه را در خدمت گیرند و قیام و انقلابی موثر شکل پذیرد، اگر همین قصه در مقطعی مانند دوران بروز فتنه 88 اتفاق بیفتد باز هم همین خمیرمایه هست که به صحنه آمده و شعله‌های آتش فتنه را خاموش می‌کند.

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار داشت :در این حالت  برای فرد مهم نیست قبل یا بعد از پیروزی انقلاب می‌باشد و فراتر از زمان و مکان هنگامی‌که توطئه و فتنه‌ای با حمایتهای صاحبان قدرت در دنیا بروز پیدا کند بی‌درنگ از خود عملی بروز خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویژگی که هم 19 دی و هم 9 دی وجود دارد این است که بدون هیچ برنامه‌ریزی احزاب، گروه‌ها و حاکمیت توده مردم یک دفعه به خروش آمد و درصحنه حاضر شدند، در فتنه 88 هنگامی‌که مردم متوجه شدند موضوع فراتر از صندلی و کرسی ریاست جمهوری است و ریشه‌های انقلاب را هدف گرفته‌اند، عاشقانه و قاطعانه به صحنه آمدند و حماسه بزرگ 9 دی را رقم زدند./9598/ت302/ج

ارسال نظرات