۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۵۵۲

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله آقا مجتبی تهرانی در مشهد از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان برگزار می شود.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، مراسم بزرگداشت آیت الله آقا مجتبی تهرانی (ره) از سوی نماینده ولی فقیه و مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، آیت الله واعظ طبسی چهارشنبه بیستم دی ماه ساعت 9صبح در محل رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود.

 

اعزام مبلغان مدرسه علمیه اسلام شناسی به طرح خدمت به زائرین پیاده امام رضا(ع)

طبق سال های گذشته مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مبلغان خود را جهت مشاوره دینی، پاسخگویی به احکام و خدمت به زائرین پیاده امام رضا علیه السلام اعزام می دارد.

 

خانم زوارزاده، مسؤول واحد مبلغین مدرسه علمیه اسلام شناسی با اعلام این خبر افزود: امسال نیز در حدود 60 نفر از طلاب مبلغ مدرسه علمیه اسلام شناسی به منظور خدمت و ارائه مشاوره و پاسخگویی به احکام به ستاد خدمت گزاران زائران پیاده امام رضا (ع) معرفی و اعزام شده اند تا در ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در اماکن مورد نظر در سطح شهرمشهد و خارج از محدوده مشهد  اسکان یابند و به زائران امام رضا (ع) در زمینه احکام و شبهات  دینی و مشاوره خدمت رسانی کنند.

گفتنی است این طرح از 18 تا 22 دیماه اجرا می شود.

 

طرح خادمین الشهدا انقلاب اسلامی در مشهد مقدس آغاز شد

نعمت فیروزی، مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد گفت: یادمان فرزندان روح الله، طرح خادمین الشهدا انقلاب اسلامی برای اولین بار در کشور، در شهر مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی افزود: این طرح با هدف معرفی و آشنایی با سیره شناسی  شهدای انقلاب اسلامی که متاسفانه این روزها به فراموشی سپرده شده اند و کمتر از آنها یاد می شود برگزار می شود.

 

وی  ادامه داد: متاسفانه کسانی که در شکل گیری انقلاب اسلامی موثر بودند شهدا و اطرافیان آنها به فراموشی سپرده شدند لذا همان طور که برنامه هایی مانند راهیان نور در کشور از سوی نهادها به بررسی سیره شهدای دفاع مقدس می پردازند، این طرح تلاش می کند افرادی که در انقلاب اسلامی موثر بودند و به شهادت رسیدند یا به فراموشی سپرده شدند معرفی کند.

 

مدیر فرهنگسرای انقلاب اظهار داشت: این طرح همزمان با ایام اربعین حضرت سیدالشهداء(ع) و در روز زیارتی شهدا در مشهد مقدس آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

فیروزی، مبنای شکل گیری این طرح را مروری دوباره بر وقایع و رویدادهای انقلاب و به خصوص در جهت بازخوانی سیره و اندیشه های علمی و عملی شهدای مظلوم و در عین حال گمنام دوران انقلاب دانست و افزود: گروه های دانشجویی و دانش آموزی و  نیز جوانان علاقه مند ارزشهای انقلاب که از قبل در این طرح ثبت نام کردند بازخوانی سیره شهدا را پیگیری خواهند کرد.

 

وی افزود: این طرح در تمام کشوربه برسی سیره شهدا و جانبازان و ایثارگران دوران انقلاب قرار خواهد گرفت.

 

فیروزی یکی از ویژگی های شاخص این طرح ایجاد پیوندی دوباره میان نسل جوان و نوجوان با خانواده های  جانبازان و مبارزان و فعالان انقلاب عنوان کرد و افزود: این طرح می تواند تاثیر بسزایی در رشد معنوی و حماسی-انقلابی داشته باشد.

 

مدیر فرهنگسرای انقلاب با بیان این که این طرح توسط جوانان و نوجوانان علاقه مند به فرهنگ و ارزش های انقلاب اجرا می شود، افزود: طرح تکریم(سیره پژوهی شهدای انقلاب اسلامی)،تاریخ شفاهی انقلاب (مصاحبه ،عکس، سند، خاطره و...)،فضای مجازی(طرح هر شهید یک وبلاگ) ، یادواره(برگزاری مراسم بزرگداشت و سالگرد شهدای انقلاب) ونشر و توزیع(طراحی و تولید محصولات فرهنگی،هنری مرتبط با انقلاب و شهدا توسط جوانان) از جمله بخش های این طرح است.

 

وی از برگزاری دوره های آموزشی  ویژه، برای شرکت کنندگان در این طرح خبر داد و افزود: همه افراد باید یک دوره مقدماتی کوتاه و فشرده ی کارگاهی در رابطه با روش های سیره پژوهی و فعالیت در عرصه شهدا شرکت نمایند.

 

گفتنی است این طرح با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد مقدس مورد پیگیری و حمایت می باشدو علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه خادمین الشهداء انقلاب واقع در فرهنگسرای انقلاب مراجعه کنند.

 

به تصویر کشیدن  استواری، همت و شجاعت  زنان در مستند ریحان

     با توجه به این سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند «اگر کشور بتواند جامعه ی زنان را با تکیه بر تعلیمات اسلامی، با همان معارفی که اسلام خواسته است آشنا کند، من تردیدی ندارم که پیش رفت و ترقی و تعالی کشور مضاعف و چند برابر خواهد شد.»، مستند «ریحانه» به همت صداوسیمای خراسان رضوی تولید شد.

 

مجموعه مستند «ریحانه» به تهیه کنندگی رشید حاجتمند روایتگر داستان زندگی 6 بانوی بزرگواری است که سالها مشقت را برای سربلندی ایران اسلامی به جان خریدند.

 

بر اساس این گزارش، این برنامه با کارگردانی «هادی حاجتمند» بر خلاف آثار مشابه، به زنان موفق نه تنها از جهت فعالیتهای اجتماعی که از نگاه موفقیت در همسر داری و تربیت فرزندان نگریسته و معیار انتخاب این بانوان را سخنان اما راحل (ره) ومقام معظم رهبری در کتاب منشور رسانه قرار داده است.

 

گفتنی است ریحانه با تصویربرداری هنرمندانه مصطفی رحمانی و تدوین ماهرانه مصطفی عسگری تهیه شده است و شیوا قانعی با دستیاری کارگردان و سید محمد کلانتری در بخش مدیریت تدارکات و پشتیبانی گروه را یاری می کنند./930/د103/ب

ارسال نظرات