۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۵۶۹

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله تهرانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله تهرانی از سوی حوزه علمیه تهران در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله تهرانی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله مجتبی تهرانی صبح امروز نوزدهم دی‌ماه باحضور پر شور متولیان، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران و مسؤولان از سوی حوزه علمیه تهران در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در این مراسم شرکت کنندگان با مداحی میثم مطیعی به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند و سپس آیاتی از کلام‌الله مجید قرائت شد.

همچنین آیت‌الله رضا استادی، رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه اخلاق و علما را نیاز اصلی امروز حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت: صاحبان مکتب تشیع از طلاب بیش از این انتظار دارند و روحانی باید علاوه بر عالم بودن، دیانت مردم را حفظ و محکم کند.

وی طلاب را به استفاده از کتاب‌ها و نوارهای سخنرانی آیت‌الله تهرانی دعوت کرد و ابراز داشت: یکی از مسائلی که آیت‌الله تهرانی در سخنرانی مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه تهران به‌آن تأکید کرد،‌ انگیزه طلاب بود و اگر کسی به نیت احترام گذاشتن مردم، طلبه بشود اشتباه کرده است زیرا انگیزه طلبه همان اخلاص است.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: سیاسیون کشور باید دعواها را به خیرخواهی تبدیل کنند و باهم برادر باشند زیرا جمهوری اسلامی به‌اندازه کافی در خارج از کشور دشمن دارد.

این گزارش می‌افزاید، در این مراسم آیات مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در تبریز و حجج اسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، محمدی نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، زائری مدیرمسئول مجله خیمه و جاودان و آقایان نجار وزیرکشور، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و عسگر اولادی حضور داشتند.

شایان ذکر است طلاب حوزه‌های علمیه تهران با تعطیل کردن درس و بحث خود در این مراسم به‌طور گسترده شرکت کرده و حضور باشکوهی داشتند.

لازم به ذکر است این مراسم ازطرف مرکز مدیریت حوزه ‌علمیه تهران و با همکاری جامعه روحانیت مبارز تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد./956/پ202/ب

ارسال نظرات