۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۵۲۵۸۳
امام جمعه کرمانشاه:

حرکت انقلاب اسلامی از 19دی شکل گرفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر این که حوزه علمیه قم پایه و اساس انقلاب و نظام اسلامی است، قیام 19دی را سرآغاز پیروزی انقلاب دانست.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت:  دی ماه سال 56  در روزنامه اطلاعات وقت مقاله ای به چاپ رسید که نویسنده آن را رشیدی مطلق عنوان کردند و در آن مقاله به امام راحل اهانت شد، در پی این اقدام طلاب و روحانیان به نشانه اعتراض تجمع کرده و درس های حوزه علمیه قم تعطیل شد.

 

وی ادامه داد: مردم قم هم با حضور به موقع خود در محکومیت این مقاله و اعلام حمایت از طلاب تظاهرات وسیعی را انجام دادند، با این حرکت مردمی فضای کشور تغییر کرد و این قیام جرقه ای شد تا جریان انقلاب سرعت بگیرد.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: فوت مشکوک آقا مصطفی فرزند امام(ره) و انتشار مقاله توهین آمیز روزنامه اطلاعات جریان انقلاب را تسریع بخشید و می توان گفت مقدمه انقلاب اسلامی از 19 دی شکل گرفت.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ریشه در اسلام دارد، اسلامی که تفکر و پایگاه آن حوزه علمیه قم است، حوزه علمیه قم پایه و اساس انقلاب و نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین علما تاکید کرد: اساس انقلاب اسلامی را مراجع و در راس آنها امام(ره) بنا نهاده و هدایت این انقلاب نیز به دست مراجع و بزرگان دین و در راس آن ها مقام معظم رهبری است، تمام برنامه های راهبردی و اساسی انقلاب اسلامی همسو و در راستای ملاک های اسلامی است.

 

وی در پایان گفت: دشمنان می دانند که انقلاب اسلامی ما از محتوای فوق العاده ای برخوردار است و این محتوا پشتوانه انقلاب و ضامن بقای نظام اسلامی ما است./967/ت302/ج

ارسال نظرات