۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۵۲۶۰۳

برنامه «در مسیر سرنوشت» از رادیو معارف پخش می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رادیو معارف با هدف بررسی و کنکاش کارشناسانه طرح اقتصاد مقاومتی، مجموعه برنامه «درمسیر سرنوشت» را پخش می‌کند.
برنامه درمسير سرنوشت
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، در پی تدبیر هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب و درخواست عملیاتی شدن طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در کشور به منظور خنثی‌سازی سم‌پاشی‌های قدرت‌های استکباری با تهدید و تحریم میهن اسلامی ایران، رادیو معارف وظیفه خود دید در راستای عمل به منویات آن رهبر آگاه، گام در این مسیر گذارد و طرحی منسجم و رادیویی را برای تبیین مؤلفه‌ها و راهکار‌های عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه تنظیم و بر اساس آن برنامه‌سازی کند.
در پی این تصمیم، گروه فقه و سیره  رادیو معارف پس از چندین نشست با اساتید، محققان و پژوهشگران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم، طرحی را با عنوان «در مسیر سرنوشت» تنظیم کرد تا با بهره‌گیری از کارشناسان خبره در این مسیر سرنوشت‌ساز سهیم بوده و با بررسی محورهای اساسی مرتبط با اقتصاد مقاومتی قدمی برای عملیاتی شدن این طرح بزرگ در جامعه بردارد.
ریشه‌یابی پی‌گیری اقتصاد مقاومتی و ضرورت آن؛ الزامات و موانع اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد مقاومتی و نقش آن در پایداری اقتصاد و توسعه پایدار؛ اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی؛ اقتصاد مقاومتی و اخلاق تولید، توزیع و مصرف؛ اقتصاد مقاومتی و منابع طبیعی؛ اقتصاد مقاومتی و بازارهای مالی و جذب سرمایه؛ بررسی نقش سایر حوزه‌های فرهنگی، قانون‌گزاری و نظارتی در تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی برخی از محورهای مجموعه برنامه رادیویی «در مسیر سرنوشت» است.
موضوعات این برنامه از سوی حجج اسلام یوسفی، فراهانی‌فرد، جداری‌عالی، میرمعزی، معصومی‌نیا، هدایت‌نیا و حکمت‌نیا از اساتید، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کارشناسی و بررسی خواهد شد.
برنامه  «در مسیر سرنوشت» کاری از گروه فقه و سیره به سردبیری و  تهیه کنندگی حجت‌الاسلام محمد جواد طوسی و همکاری سلیمان خاکبان به عنوان مجری کارشناس از 20 دی‌ماه هر چهارشنبه ساعت 19:45 از شبکه رادیویی معارف تقدیم شنوندگان خواهد شد./907/د102/پ
ارسال نظرات