۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۵۲۶۰۷
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

زرق و برق دنیا سرسوزنی آیت الله تهرانی را تحت تاثیر قرار نداد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: از ویژگی‌های خاص حاج آقا مجتبی تهرانی در ارتباط با امام(ره) و انقلاب این بود که بدون داشتن سمت حکومتی، اشخاصی را برای خدمت در حکومت تربیت می‌کرد.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و عضو شورای حوزه علمیه استان تهران، صبح امروز در حاشیه مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران، با اشاره به شخصیت معنوی آیت الله تهرانی تصریح کرد: آیت الله مجتبی تهرانی اسلام را شناخته و در زندگی خود پیاده کرده بود و با بیان عالمانه خود، صورت زیبایی از اسلام در قالب فقه و اخلاق برای جامعه ارائه می‌کرد.

وی در ادامه افزود: اخلاص در شخصیت معنوی وی نمایان بود و باطنش با ظاهرش هیچ تقاوتی نداشت و زرق و برق دنیا سرسوزنی ایشان را تحت تاثیر قرار نداد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی خاص آیت الله تهرانی در دفاع از انقلاب اظهار داشت: از ویژگی‌های خاص حاج آقا مجتبی تهرانی در ارتباط با امام(ره) و انقلاب این بود که بدون داشتن سمت حکومتی، اشخاصی را برای خدمت در حکومت تربیت می‌کرد.

وی در ادامه افزود: وقتی انقلاب شد خیلی از علما در حوزه علمیه قم به دلیل برپایی دروس فقه و اصول قادر به پذیرش سمت‌های حکومتی نبودند ولی آیت الله تهرانی با شروع درس فقه و اصول در تهران، آیینه تمام نمای نظریات فقهی امام(ره) بودند و باعث درس خواندن و تبلیغ عده‌ای در تهران شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان درباره جلسات اخلاقی آیت الله تهرانی، بیان داشت: جلسات اخلاقی ایشان پناهگاه امنی برای جوانان امروز جامعه بود و ایشان با توجه به اجتهاد فقهی و آشنایی با عرفان اسلام و امام(ره)، درس اخلاق می‌گفتند./958/پ202/ج

ارسال نظرات