۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۲۶۱۵
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

تشییع پیکر دو شهید گمنام در حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ مراسم معنوی تشییع و وداع با دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد.
تشييع پيکر دو شهيد گمنام در حوزه علميه تبريز تشييع پيکر دو شهيد گمنام در حوزه علميه تبريز تشييع پيکر دو شهيد گمنام در حوزه علميه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طلاب، اساتید و کارکنان حوزه‌های علمیه تبریز امروز در مراسم معنوی تشییع و وداع با دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شرکت و با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تجدید پیمان بستند.

 

این مراسم معنوی که با حضور خیل کثیری از طلاب و روحانیان تبریز در محوطه مدرسه علمیه تبریز برگزار شد، با عزاداری و سوگواری در رثای شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی در آستانه فرا رسیدن 28 صفر سالروز ارتحال جانسوز پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امم حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) همراه بود.

 

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید بر این‌که شهدا ولی نعمت ملت ایران هستند، اظهار داشت: تمام عزت، اقتدار و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مرهون مجاهدت و ایثراگری شهدا بوده است.

 

وی وصیت نامه شهدا را منشور اخلاقی بشریت دانست و خاطرنشان کرد: اگر توجهی عمل‌گرا به توصیه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای گرانقدر صورت گیرد، جامعه اسلامی با هیچ مشکل و معضل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی مواجه نخواهد بود.

 

حجت الاسلام سیدی‌ثانی دوری از آرمان، مرام و مکتب شهدا را آغاز انحراف و سرافکندگی دانست و گفت: همگان مدیون شهدا هستیم، از این رو بایستی دین خود نسبت به ایشان را ادا کنیم، که این مسأله تنها با عمل به توصیه‌های شهدا و تکریم خانواده‌های شهید میسر است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز بر تجلیل از شأن و جایگاه شهدا و توجه به نقش فرهنگ شهادت در مقابله با تهاجم فرهنگی تأکید کرد و گفت: فرهنگ شهادت و عطر حضور شهدا در جامعه توطئه های بیگانگان را خنثی کرده و ارزش های دینی و انقلابی را متعالی می کند.

 

گفتنی است، هفته گذشته هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به عملیات والفجر 8 منطقه فاو، عملیات خیبر جزایر مجنون و عملیات والفجر یک منطفه فکه وارد شهر تبریز شدند.

 

کمک چهارصد میلیون ریالی هموطنان مقیم سوئد به مناطق زلزله زده


کمک چهارصد میلیون ریالی جمعی از هموطنان مقیم سوئد که توسط علیرضا رضایی جمع آوری شده بود با حضور جمعی از ورزشکاران پیشکسوت، قهرمانان ورزشی هم وطن مقیم سوئد در روستاهای زلزله زده هزینه می شود.


علیرضا رضایی گفت: در جهت اظهار همدردی با هموطنان آسیب دیده از زلزله اخیر و حسن نوعدوستی و کمک به هموطنان زلزله زده آذربایجان شرقی بصورت خود جوش و به پیشنهاد خانواده و جمعی از هموطنان مقیم سوئد به این فکر افتادیم تا در جهت کمک به هموطنان آسیب دیده در این منطقه کمک های مردمی را جمع آوری کرده و به نمایندگی از عزیزانی که دراین کمک ها سهیم بوده ند به زلزله زدگان برسانیم.


وی، گفت: خوشبختانه به جهت استقبالی که از سوی هموطنان شد مبلغ 400میلیون ریال کمک جمع آوری شده این عزیزان را یه منطقه آورده ام که در امور مورد نیاز مناطق زلزله زده هزینه شود.


این هموطن مقیم سوئد گفت: تلاش های خوبی از سوی دست اندکاران و مردم در بازسازی روستاهای زلزله زده صورت گرفته و قریب به 70 تا 80درصد مردم روستاهای زلزله زده که بنده به همراه جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشورمان بازدید کردیم ساختمان هایشان یا به اتمام رسیده و در دست ساخت می باشد که امیدواریم با تداوم این کمک ها بتوانیم قسمتی از نیازهای عمومی آنها را مرتفع ;kdl.


رضایی گفت: منطقه زلزله زده اهر و ارسباران که ما از این منطقه دیدن کردیم یک منطقه سرد و کوهستانی است و امیدواریم که مردم نوعدوست و هموطنان داخل و خارج از کشور با کمک مستمر خود در فکر این عزیزان باشند.

 

برگزاری مسابقه پیامکی یاران محمد رسول الله(ص)


مرتضی شهبازیان، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی گفت: این مسابقه از بخش های جنبی جشنواره ملی وبلاگ نویسی یاران محمد رسول(ص) می باشد که این مسابقه با سوال "دلیل توهین اخیر عوامل صهیونیسم و استکبار جهانی به پیامبر اعظم چیست"؟ در چهار گزینه به ترتیب: 1- مبارزه با موج اسلام گرایی در غرب. 2- مبارزه و ایجاد خلل در بیداری اسلامی. 3- ایجاد تفرقه میان مسلمانان و سایر ادیان. 4- همه موارد گزینه صحیح است، به ابتکار این ستاد مطرح شده است.


مرتضی شهبازیان گفت: کلیه دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد اهر می توانند جواب این سوال را که به صورت جواب چهارگزینه ای به کلیه اساتید، کارکنان و دانشجویان ارسال شده است تا روز جمعه 22/10/91 (سالروز رحلت حضرت پیامبر اکرم(ص)) در قالب یک پیام کوتاه جواب گزینه صحیح را به سامانه پیام کوتاه دفتر فرهنگ اسلامی به شماره 10004262238100 ارسال و در مسابقه شرکت نمایند.


این گزارش حاکی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با 11 هزار نفر دانشجو در 136 رشته در مقاطع مختلف دکتری ارشد، کارشناسی و کاردانی از بزرگترین مجتمع آموزش شمالشرق استان آذربایجان شرقی می باشد.

 

مراسم استقبال از سه شهید گمنام در شهرستان کلیبر


در آستانه 28 صفر سالروز رحلت پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد(ص) هزاران نفر از مردم شهید پرور شهرستان کلیبر از سه شهید گمنام دفاع مقدس استقبال کردند.


حجت الاسلام موسوی، امام جمعه شهرستان کلیبر در این مراسم ضمن تجلیل از حضور دشمن شکن مردم در مراسم استقبال از شهیدان گفت: مسؤولان باید قدر این مردم را بدانند و با تمام قدرت جهت خدمت رسانی به چنین مردم قدر شناسی قدم به میدان بگذارند.


 وی گفت: شهدا با خدا معامله کرده اند و هر کس با خدا معامله کند پیروز است، از سوی دیگر در خدمت شهدا بودن هم افتخاری بس بزرگ است که نصیب این ملت عزیز شده و امیدوارم در روز قیامت شهدای گمنام و دیگر شهدای انقلاب ما را مورد شفاعت قرا دهند./935/پ203/ب

ارسال نظرات