۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۵۲۶۳۸
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

اساس کار نیروهای مسلح ایران بر مدار ایمان و تقوا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری نیروهای مسلح در نظام اسلامی را رکن ثبات اقتدار و عزت اسلامی دانست و گفت: بخش عظیمی از اقتدار نیروهای مسلح را وابسته به روحانیان آنان است.
صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ظهر امروز در دیدار با نیروهای مسلح این استان با بیان این که نیروهای مسلح در نظام اسلامی، رکن ثبات اقتدار و عزت اسلامی هستند، اظهار داشت: تقویت نیروهای مسلح بر همگان واجب و تلاش در جهت تضعیف آن، حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که نیروهای مسلح باید در شرایط کنونی جهان و در فضای نظامی خود به آخرین جنگ‌ افزارهای دفاعی و نظامی مسلح شوند، تصریح کرد: نیروهای مسلح باید با مدیریتی بسیار قوی و دانش‌بنیان نظامی، فضا را رو به پیشرفت سوق دهند.

امام جمعه بوشهر قدرت بالای عملیات میدانی در حوزه‌های نظامی نیروهای مسلح را مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر داشتن نگاه توأم با ولایتمداری و دین‌مداری را در پیمودن مسیر پیشرفت، بسیار ضروری خواند و بیان داشت: بخش عظیمی از مهندسی اقتدار نیروهای مسلح به روحانیان نیروهای مسلح بستگی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اساس نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران بر مدار ایمان، تقوا و اخلاق اسلامی است.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر همچنین با بیان این که خواستگاه نیروهای مسلحِ ما، الهی است، اظهار داشت: با توجه به این که نیروهای مسلح سهم عظیمی در اقتدار اسلامی دارند، باید در مهندسی و مدیریت خود دارای نگاه دینی باشند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به جایگاه ویژه نیروهای مسلح در استان بوشهر، خاطر نشان کرد: از آن جهت که سواحل استان بوشهر جز سواحل نظامی به شمار می رود، نیروهای مسلح در استان بوشهر حرف نخست را می‌زنند. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود این استان را به سبب موقعیت جغرافیای سیاسی خاصی که دارد به عنوان خط نخست دفاعی و مقاومت دریایی و هوایی در حوزه خلیج‌فارس مطرح کرد.

امام جمعه بوشهر گردهمایی روحانیان نیروهای مسلح را سبب عزتمندی روحانیان نیروهای مسلح خواند و تصریح کرد: انتقال تجربیات گوناگون و تعامل قوی و ثمربخش از جمله برکات این گردهمایی‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که نیروهای مسلح رکن اساسی مقاومت و دفاع نظامی سخت است، ابراز داشت: این مسأله سبب شده نیروهای مسلح بیش از همه گروه‌ها مورد تهاجم نرم دشمنان باشند.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر از روحانیان نیروهای مسلح به عنوان فرماندهان دفاع مقدس فرهنگی و دفع تهاجم نرم در میان نیروهای مسلح یاد کرد و گفت: روحانیان نیروهای مسلح باید با پیش بینی و ارزیابی برنامه‌های دشمنان و برنامه ریزی در جهت مقابله با تهاجم نرم به فضای نظامی، نیروهای مسلح را از آسیب‌های تهاجم نرم دشمن مصون بدارند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ارتباط قوی مراکز نیروهای مسلح با فضای عمومی جامعه، تصریح کرد: بزرگ‌ترین عنصر پدافند غیرعامل برای مناطق نظامی، مردمی هستند که نقش حمایت کننده را ایفا می‌کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که ستاد نماز جمعه مهم ترین بخش ارتباطی مردم با مراکز نیروهای مسلح است، بیان داشتند: این نوع تعاملات می‌تواند نتایج زیادی را در بر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حضور پر رنگ پرسنل، فرماندهان و روحانیت نیروهای مسلح در نماز جمعه را بسیار مهم و تعیین کننده خواند و گفت: در عرصه نظام اسلامی، نیروهای مسلح نزدیک‌ترین افراد به رهبری جامعه هستند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان این که نمازجمعه نماز ولایت و نماد عزت نظام اسلامی است و اظهار داشت: مردم با دیدن نیروهای مسلح در نماز جمعه، احساس امنیت، صلابت و اقتدار بیشتری خواهند کرد که این خود سبب ایجاد ارتباطی دو سویه بین مردم و نیروهای مسلح خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم برگزاری مداوم و منظم جلسات بین روحانیان نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: باید این جلسات محتوایی اخلاقی، قرآنی، معنوی، علمی و پندآمیز داشته باشد./9454/د102/ج

ارسال نظرات