۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۷۰۴
دانش‌پژوه حوزه تاریخ و تمدن:

کامل‌ترین شخص الگویی اسلام حضرت محمد است

خبرگزاری رسا ـ دانش‌پژوه حوزه تاریخ و تمدن با اشاره به کوتاهی‌های مسلمین گفت: نویسندگان غربی به 300 سال بعد از ظهور پیامبر اکرم(ص) توجه داشته‌اند و این وظیفه ما است تا جایگاه حضرت محمد(ص) را در آن برحه زمانی مورد بررسی قرار دهیم.
رحلت پيامبر (ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا دادگر، پژوهشگر حوزه تاریخ و تمدن پیش از ظهر امروز چهارشنبه نوزدهم دی‌ماه در نشستی با موضوع حضرت محمد(ص) در بستر مطالعات تاریخ و تمدن اسلامی که در سالن کنفرانس پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: حضرت محمد(ص) به عنوان بنیان‌گذار یا آورنده دین اسلام است و تمام مسلمین جهان وی را قبول دارند و زمانی که قصد داریم بیشتر در اسلام تفحص کنیم با محوریت اسلام، با حضرت محمد(ص) مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: پس از پیامبر اکرم(ص) محوریت دین به امامان بزرگوار می‌رسد که به اسم امامان 12 گانه می‌شناسیم لذا این اشخاص به عنوان قول و رفتارشان به عنوان الگو و تحت عنوان حسنه می‌توانند معیار اصلی برای ما باشند.

دادگر گفت: هر اتفاقی که در جامعه رخ بدهد می‌توانیم با احکام اسلامی، اخلاق و عقاید طبقه بندی کرده و مورد بررسی قرار دهیم که در قرآن کریم مباحث گفته شده ایراد شده است.

این دانش‌پژوه حوزه تاریخ و تمدن بیان داشت: در تفسیر قرآن کریم اولین گزینه و کامل‌ترین فرد حضرت محمد(ص)، آورنده دین اسلام است که می‌تواند الگو قرار گیرد.

وی درباره معجزه پیامبر(ص) گفت: حضرت محمد(ص) معجزه‌ای به نام قرآن در قالب کتاب دارد که این کتاب برای تمام نسل‌ها، همه تمدن‌ها و در کل برای دنیا حرف برای گفتن دارد و وقتی چنین دینی از طرف خداوند به حضرت محمد(ص) نازل شد تمام ادیان قبل باید مطیع دین مبین اسلام باشند.

این مستشار علمی ـ پژوهشی در پایان با اشاره به کوتاهی‌های مسلمین گفت: نویسندگان غربی به 300 سال بعد از ظهور پیامبر اکرم(ص) توجه داشته‌اند و این وظیفه ما است تا جایگاه حضرت محمد(ص) را در آن برحه زمانی مورد بررسی قرار دهیم، در دوره‌ای که اسلام در حال گسترش و شکوفایی بود کشورهایی که وجود داشتند و دارای یک پیشرفت علمی بود‌ه‌اند اما در کشور عربستان این‌گونه پیشرفت‌ها وجود نداشت و با ظهور حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر خاتم در شبه جزیره عربستان تحول عظیمی ایجاد کرد و بعد از خود کل دنیا را در برگرفت./9599/پ203/ص

ارسال نظرات