۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۵۲۷۰۷
استاد حوزه علمیه قم:

حضور قلبی سبب قبولی عبادت ها می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بهترین تطهیر کننده انسان خدا است، گفت: انسان باید در همه لحظه های زندگی با خداوند منان بوده و از تعالیم دین مبین اسلام در راستای انجام امور زندگی خود بهره گیرد.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی امروز در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در آمل با بیان این که دین در نهاد خود معنویتی دارد که همگان را به سوی خود سوق می دهد، گفت: دین درصدد است که همگان را به سمت هسته اصلی که توحید است فرابخواند.

 

وی با اشاره به این که انسانی که بخواهد به حضرت حق برسد فاصله چندانی با او ندارد، بیان داشت: خدا با همگان است که انسان می تواند با تقوا و ایمان راسخ به معبود عالم نزدیک شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که خداوند منان در دل های ما حاضر است ولی ما هستیم که او را دور از خود می بینیم، خاطرنشان کرد: باید توجه ما به حضرت حق باشد و در راستای تعالیم ارزنده دین مبین اسلام گام برداریم.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که اصل نماز بر این است که انسان با خدایش ارتباط برقرار کند، گفت: نمازی که می خوانیم باید صحیح باشد ولی عده ای نماز می خوانند اما مورد مقبول خداوند منان نیست.

 

وی با اشاره به این که وقتی در نماز انسان چهره جان را به طرف خداوند منان می کند حضرت حق نیز چهره اش را به سوی بنده اش می کند، بیان داشت: حضور قلبی سبب می شود تا نماز و اعمال ما مورد مقبول الله تعالی قرار گیرد.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که دین خیلی سخت نمی گیرد و می گوید که اگر یک لحظه با خدا باشید مورد قبول است، گفت: حقیقت نماز مناجات است و تا انسان به حضرت حق توجه نکند راز و نیاز نکرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که در نماز باید ذهن ما به سمت حضرت حق باشد و به این طرف و آن طرف توجه نداشته باشیم، بیان داشت: اوج نماز در سجده است که نزدیک ترین حالت بنده به خدا است.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که بهترین تطهیر کننده انسان خدا است، گفت: انسان باید در همه لحظه های زندگی با خداوند منان بوده و از تعالیم دین مبین اسلام در راستای انجام امور زندگی خود بهره گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات