۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۵۲۷۱۳
به مناسبت هفته وقف؛

برنامه‌های اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری با تبیین جایگاه وقف به تشریح برنامه‌های این اداره در هفته وقف پرداخت.
برنامه‌هاي ادره اوقاف و امورخيريه شهرستان ري در هفته وقف

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، سرپرست ادره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا وقف را یکی از سنت‌های نبوی و علوی عنوان کرد و ابراز داشت: اگرچه براساس شواهد تاریخی قبل از اسلام هم موقوفاتی بوده است اما احیاکننده و ترویج دهنده وقف، مکتب اسلام و اولین واقف هم وجود مبارک پیامبراکرم(ص)‌ هستند.

وی ازدواج جوانان را یکی از مشکلات جامعه امروز ارزیابی کرد و عنوان داشت: شخصی در شهرری دوازده واحد مسکن را برای جوانانی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند و تمکن مالی برای تهیه مسکن ندارند وقف کرده تا به‌مدت یک‌سال در آن زندگی کنند.

حجت‌الاسلام عباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری در هفته وقف بیان داشت: امسال هفته وقف با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام‌حسن‌مجتبی(ع)‌ و امام رضا(ع) تقارن دارد که به‌همین‌ دلیل مراسم عزاداری و سوگواری اهل‌بیت(ع) با سخنرانی وعاظ مطرح در پانزده امام‌زاده شهرری برگزار می‌شود و سخنرانان به تبیین جایگاه وقف در مکتب تشیع و بیان فضائل اهل‌بیت(ع) می‌پردازند.

وی عنوان داشت: تجلیل از خادمین و مدیران بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری است که در هفته وقف برگزار می‌شود.

سرپرست ادره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری با اشاره به این‌‌که در هفته وقف همایش‌هایی باحضور اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود اظهار داشت: در این همایش‌ها مباحث پیرامون وقف تبیین می‌شود و فرهنگیان، اصناف، بسیجیان و دیگر اقشار جامعه در آن شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباسیان گفت: یکی از برنامه‌های هفته وقف نمایشگاه «همه واقف باشیم» است که در نمازجمعه شهرستان ری برگزار می‌شود.

وی خیمه‌های معرفت و جلسات مشاوره پیرامون وقف برای موقوفات جدید را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در هفته وقف عنوان کرد و بیان داشت: این جلسات به ‌همراه پخش سخنرانی‌های چندرسانه‌ای در امام‌‌زاده عبدالله(ع)، شیخ صدوق(ره) و بی بی ‌زبیده خاتون(س) برگزار می‌شود./956/ت302/ص              

ارسال نظرات