۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۵۲۷۳۶

برنامه هفته وقف خراسان جنوبی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، گفت: با مدیریت درست اموال وقفی و انجام وقف، فقر در درازمدت در جامعه ریشه کن می شود که احیای موقوفات در استان نیازمند همکاری مردم و مسؤولان است.
برنامه هفته وقف خراسان جنوبی اعلام شد

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجد با بیان این که هفته وقف فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با این فرهنگ اصیل اسلامی است، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با توجه به اهمیت وقف و احیای موقوفات و امام زادگان، شانزده پروژه عمرانی را افتتاح خواهد کرد.

 

وی افزود: افتتاح ساختمان جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محوطه سازی مزار بی بی زینب خاتون سربیشه، احداث منابع آب مزار شاه سلیمان علی خوسف، احداث انبار امام زاده عبدالله قاین، محوطه سازی امام زاده کریم شاه سرایان و افتتاح کتابخانه مشارکتی شهدای باقریه از مهم ترین پروژه های اداره کل اوقاف هستند که در هفته وقف افتتاح خواهند شد.

 

تمامی امام زادگان خراسان جنوبی غبار روبی می شوند 

وی با بیان این که دو میلیارد 940 میلیون ریال برای انجام این پروژه ها هزینه شده است، گفت: همچنین در هفته وقف تمامی امام زادگان خراسان جنوبی غبار روبی می شوند.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که وقف یکی از مهم ترین فرهنگ های فقر زدایی در جامعه است، گفت: با مدیریت درست اموال وقفی و انجام وقف، فقر در درازمدت در جامعه ریشه کن می شود که احیای موقوفات در استان نیازمند همکاری مردم و مسؤولان است.

 

وی با بیان این که در هفته وقف، محفل انس با قرآن کریم در تمامی امام زادگان خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: در این هفته مدیران اداره اوقاف و امور خیریه با فرماندار و ائمه جمعه شهرستان ها دیدار خواهند کرد و مدیران اوقاف در نماز جمعه شهرستان خود سخنرانی می کنند.

 

وی از برپایی ایستگاه های وقف یاری در استان خبرداد و گفت: برگزاری همایش وقف، برگزاری همایش علی بن موسی الرضا(ع)، برگزاری نشست های تخصصی اوقاف با اصناف، برگزاری همایش یاوران وقف، اجرای همایش مودت امام زادگان و برگزاری همایش وقف و رسانه از مهم ترین برنامه های فرهنگی اداره کل اوقاف در هفته وقف است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که همزمان با هفته وقف از 16 رسانه برتر در زمینه وقف نیز تقدیر خواهد شد، گفت: همایش منطقه ای وقف با حضور استان های شرقی کشور در خراسان جنوبی برپا شده و تا پایان هفته وقف علاقه مندان می توانند نمایشگاه آن نیز بازدید کنند./932/د101/ب

ارسال نظرات