۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۲۷۴۳

روحانیان در پیشگیری از وقوع جرائم پلیس را یاری کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون پیشگیری از وقوع جرائم نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی خواستار مشارکت حوزه های علمیه و روحانیت در فعالیت های پیشگیرانه پلیس شد.
روحانیان در پیشگیری از وقوع جرائم پلیس را یاری کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ وجدانی، معاون پیشگیری از وقوع جرائم نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این‌که یکی از مهم ترین اولویت‌های پلیس، آگاهی‌بخشی، فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرائم در کشور است، اظهار داشت: معتقدیم افزایش بصیرت دینی و ارتقای معنویت در جامعه رابطه مستقیم با کاهش جرائم در کشور دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: به وضوح شاهدیم که افزایش فعالیت تبلیغی روحانیان در ایام مختلف سال، با کاهش میزان وقوع جرائم در کشور همراه بوده است، از این رو انتظار داریم حوزه های علمیه و روحانیان نیروی انتظامی را در پیشگیری از وقوع جرائم و مباحث مربوط به مصونیت‌بخشی جامعه یاری کنند.

 

وجدانی با بیان این‌که ارتقای سطح آگاهی دینی مردم موجب کاهش و یا عدم ارتکاب جرائم و نقض قوانین در جامعه می شود، گفت: راهکارهای متعددی برای پیشگیری از وقوع جرم مطرح است که هر یک تا حدودی نتیجه بخش بوده اند، اما هیچ یک به اندازه گسترش معنویت، اخلاق و نقش دین در زندگی بشر مؤثر نبوده است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرائم نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اعتقاد بر این است که بایستی یک عامل درونی در انسان مانع زیر پا گذاشتن قانون و یا قانون‌گریزی باشد، که البته این مسأله بدون توجه به نقش دین در زندگی محقق نخواهد شد.

 

وی در ادامه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را از دیگر راه‌های پیشگیری از وقوع جرائم دانست و گفت: نیروی انتظامی مسؤولیت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بر عهده دارد و با هرگونه هنجارشکنان اجتماعی برخورد جدی داشته و خواهد داشت.

 

همچنین سرهنگ قنبر مداحی، رییس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که در 9 ماه سال‌جاری 198 باند سرقت شناسایی و متلاشی شده است، اظهار داشت: در این مدت 2 هزار و 339 قاچاقچی دستگیر و 170 میلیارد ریال اموال قاچاق کشف شد.

 

وی با بیان این‌که در 9 ماه امسال 198 باند سرقت شناسایی و متلاشی شده است، گفت: در این مدت بیش از 151 نفر مال‌خر شناسایی و دستگیر شدند و با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی محل خرید و فروش اموال مسروقه پلمب شده و مال خران بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند./935/پ202/ب

ارسال نظرات