۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۵۲۷۴۸
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به ریزش های انقلاب:

برخی با وجود مرتبه بالای فقاهت دچار سقوط شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر انتخاب درست و آگاهانه مسیر از سوی افراد، گفت: کسانی که این گونه هستند به راحتی تغییر موضع نمی دهند و همواره در کار خود پشتکار و جدیت دارند و با تمام وجود در این مسیر مجاهدت می کنند.
آيت الله مصباح يزدي ديدار جمعي از دانش پژوهان مؤسسه امام خميني(ره) دفتر کرمان با آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، امروز چهارشنبه 20 دیماه در دیدار جمعی از دانش پژوهان مؤسسه امام خمینی(ره) دفتر کرمان، تاسیس این نهاد آموزشی و پژوهشی را از برکات انقلاب اسلامی و موفقیت های آن را مرهون حمایت های بی دریغ حضرت امام و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: بسیاری از تحصیلکرده ها و فارغ التحصیلان این مؤسسه در عرصه های مختلف در حوزه و نظام مشغول خدمت هستند. 
وی در ادامه با اشاره به آشنایی خود با مرحوم شهید باهنر گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه فردی وارسته و ممتاز بود، پشتکار، اخلاق و تقوای ایشان مثالزدنی بود و جای افسوس دارد که این شهید بزرگوار در بین ما نیست و جامعه و نظام از خدمات ارزنده ایشان محروم شده است. 
آیت الله مصباح یزدی استان کرمان را دارای استعدادهای بسیار خوب دانست و تاکید کرد: طلاب کرمان همواره موفق بوده اند و ما همیشه به روحانیت کرمان با نگاه مثبتی می نگریم و امیدواریم دانش پژوهان این مؤسسه نیز افرادی برجسته باشند که خدمات ارزنده ای به اسلام انجام دهند و از لحاظ تقوا و معنویت نیز رشد کنند.
وی آگاهی و انگیزه صحیح را در موفقیت انسان تاثیر گذار دانست و گفت: بسیاری هستند که وارد کارهایی می شوند اما آگاهی کامل به آن کار ندارند و بر اثر تبلیغات و یا هم نشینی وارد کار می شوند، اما گاهی افراد نخبه ای هستند که وقتی می خواهند کاری را انجام دهند درباره آن، نکات مثبت و منفی و مشکلات آن بسیار تامل و فکر می کنند و آگاهانه وارد کار می شوند. 
آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که افراد باید آگاهانه کار خود را انتخاب کنند، یادآورشد: کسانی که این گونه هستند به راحتی تغییر موضع نمی دهند و همواره در کار خود پشتکار و جدیت دارند و با تمام وجود در این مسیر مجاهدت می کنند. 
علامه مصباح یزدی خاطرنشان کرد: عامل مهم تری که هم برای پیشرفت معنوی انسان مؤثر است و هم در دیگران اثر دارد،‌ مربوط به انگیزه انسان است، اما همین کار را ممکن است با انگیزه های مختلفی انجام داد؛ از این رو هر کاری که با انگیزه بهتر و خالص تری انجام شود تاثیرگذاری بیشتری در انسان و جامعه خواهد داشت. 
وی بیان داشت: برخی افراد مساله اخلاص را بسیار ساده می پندارند، مسیر زندگی انسان در دنیا به گونه ای است که امکان انحراف از انگیزه های پاک نیز وجود دارد، این موضوع برای یک جوان در آغاز دوران تحصیل طلبگی یا دانشجویی چندان برایش مهم نیست،‌ اما این مساله تدریجا به گونه ای دیگر گسترش می یابد. 
آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: انسان مدام باید مراقب انگیزه های خود باشد، باید از اول درست فکر کند که من بنده ام و سعادتم در اطاعت مولا است و انگیزه اش نیز در کار رضایت خداوند تبارک و تعالی و امام زمان(عج) باشد، در این صورت کمتر به آفات مبتلا می شود و بینی شیطان را به خاک می مالد، اما اگر درست فکر نکند وضعیت متفاوت خواهد بود و ما در طول تاریخ و حتی کشور این مساله را مشاهده کرده ایم.
وی افزود: در تاریخ انقلاب کسانی بودند که به مراتب بالای فقه و فقاهت رسیدند اما دچار سقوط شدند؛ افرادی بر اساس اسناد و مدارک در لباس روحانیت بودند و راضی شدند که حتی بیت امام منفجر شود، اینها را با چه منطقی می شود توجیه کرد؟
آیت الله مصباح یزدی خطاب به حاضران در جلسه گفت: توصیه من به شما عزیزان این است که در این دو مساله بیشتر دقت کنید،‌ نخست کسب آگاهی از مسیری که می خواهد در آن طی طریق کنید، در این عرصه آگاهانه تصمیم بگیرید و نیت و انگیزه خود را خالص کنید، در این مسیر مداومت داشته باشید چراکه شیطان هیچ گاه از وسوسه انسان به منظور گمراه کردن او دست برنمی دارد و از هیچ کس هم نا امید نیست. /924/پ202/ج
ارسال نظرات