۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۷۷۱
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم:

معرفی شخصیت پیامبر بهترین موضع در برابر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: پیامبر(ص) مایه سعادت و کمال رسیدن بشر بوده هست و خواهند بود، ایشان در عصری مبعوث شد که مردم در جهل، ضلالت و تاریکی زندگی می‌کردند، پیامبر(ص) آمد تا بشر را به سوی مسیر مستقیم هدایت کرده و بندگان را به کمال بندگی برساند.
پيامبر اکرم (ص)

حجت‌الاسلام سید غلام‌عباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره فرارسیدن سالروز رحلت نبی‌اکرم(ص) گفت: پیامبر(ص) منجی بشریت است و ایشان مبعوث شدند تا مردم را از گمراهی نجات بدهند.

پیامبر مبعوث شد تا بندگان را به کمال بندگی برسانند

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) مایه سعادت و کمال رسیدن بشر بوده هست و خواهد بود، ایشان در عصری مبعوث شد که مردم در جهل، ضلالت و تاریکی زندگی می‌کردند، پیامبر(ص) آمد تا بشر را به سوی مسیر مستقیم هدایت کرده و بندگان را به کمال بندگی برساند.

این استاد حوزه با اشاره به این‌که هیچ فردی همانند رسول‌الله(ص) در مسیر هدایت و سعادت بشریت تلاش نکرده است، اظهار داشت: خاتم انبیا(ص) حامل بالاترین کلام و برترین آیات و برنامه‌های الهی بودند.

وی افزود: پیامبر(ص) اسوه بی‌بدیل اخلاق هستند و یک الگوی تمام عیار اخلاقی برای انسان‌ها و به وسیله این اخلاقیات انسان‌ها را هدایت کرده و را به سمت بالا کشاندند و به سعادت رسانند.

سیره پیامبر در تمام عصرها تازگی دارد

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم نشان دادن اخلاقیات انسانی و فضایل اخلاقی جهت به کمال رسیدن افراد را فلسفه بعثت پیامبر(ص) دانست و ابراز داشت: سیره پیامبر(ص) خواندنی، عمل کردنی و دیدنی است، سیره ایشان در تمام عصرها تازگی دارد و شناخت اخلاق و سیره پیامبر(ص) انسان را به کمال و نشاط می‌رساند.

وی ادامه داد: رسول‌الله(ص) به رعایت نظافت و استعمال عطر بسیار اهمیت می‌دادند و می‌فرمودند «هر میزان مال برای خرید عطر استفاده شود اسراف نیست»، همچنین در برخورد با مردم متبسم بود و چون اخلاق کریمانه داشتند مردم عاشق ایشان و دین اسلام می‌شدند.

پیامبر منشأ کمالات الهی است

حجت‌الاسلام موسوی پیامبر(ص) را منشأ کمالات الهی خواند، گفت: امانت‌داری رسول‌الله(ص) زبان زد مردم بود حتی غیر مسلمان‌ها نیز وسایل گران‌بهای خود را برای امانت به ایشان می‌سپردند، ایشان با اسیران و مردم به مهربانی رفتار می‌کردند، به گونه‌ای که ایشان به عیادت یهودی که بر سر مبارکشان زباله‌ می‌ریخت رفتند.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) اهل تواضع و فروتنی بودند، هیچ‌گاه گرفتار کبر و غرور نشدند و تمام کمالات و فضایل الهی در وجود نازنین ایشان وجود داشت، در تاریخ نقل شده روزی گروهی از امیرمومنان(ع) خواستند که فضایل پیامبر(ص) را برای آن‌ها بشمارند، امام علی(ع) فرمودند «اگر شما توانستید نعمت‌های الهی در دنیا را بشمارید من هم می‌توانم فضایل پیامبر(ص) را بشمارم».

مسلمانان از پیامبر الگو بگیرند

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه خواستار الگوی گیری مسلمانان از عطوفت، مهربانی، استقامت و دلسوزی پیامبر(ص) شد و ابراز داشت: تحریم‌های که در شعب ابی‌طالب نسبت به رسول‌الله(ص) به وجود آمد برای هیچ کسی به وجود نیامده است و خاتم انبیا(ص) در این امتحان و آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند.

پیامبر محور وحدت میان مسلمانان هستند

این استاد حوزه در ادامه به دلایل توهین دشمنان نسبت به ساحت مقدس نبی‌اکرم(ص) اشاره کرد و تصریح کرد: پیامبر(ص) محور وحدت و انسجام میان مسلمانان هستند و اگر این محور وحدت شکسته شود مسلمانان از یک‌دیگر جدا می‌شوند از این‌رو دشمنان در تلاش هستند تا شخصیت پیامبر(ص) را یک شخصیت مادی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: شخصیت پیامبر(ص) الگویی برای یک عصر خاص نیست، دشمنان نیز باید بدانند هر قدر به این ساحت مقدس توهین کنند مسلمانان بیشتر عاشق ایشان شده و وحدت و انسجام بیشتری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام موسوی بزرگی شخصیت پیامبر(ص) را از دیگر دلایل بی‌احترامی دشمنان نسبت به شخصیت ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره افراد بزرگوار مورد تمسخر و اهانت قرار می‌گرفتند و پیامبر(ص) نیز در تمام عصرها مورد توهین قرار می‌گرفتند ولی همیشه این توهین‌ها نتیجه عکس داشته و ایشان در نزد مسلمانان عزیزتر می‌شوند.

معرفی شخصیت پیامبر بهترین موضع در برابر دشمنان است

وی در پایان گفت: معرفی رحمت العالمین بودن پیامبر(ص) و عمل کردن مسلمانان به دستورات و فرمایشات ایشان سبب می‌شود که رسول‌الله(ص) به عنوان یک الگو معرفی شوند و این بهترین موضعی است که مسلمانان در برابر اهانت‌ها دشمنان می‌گیرند./993/ت302/ن 

ارسال نظرات