۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۵۲۷۸۲

برنامه‌های معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی مشهد در هفته پژوهش

خبرگزاری رسا ـ معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی مشهد، گزارشی از برنامه‌های این معاونت در هفته پژوهش را ارائه کرد.
نمايشگاه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، بر اساس این گزارش، معاونت پژوهش جامعةالمصطفی العالمیه مشهد مقدس، در هفته پژوهش سال 1391، اقدام به برنامه‌های مختلفی کرده که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.
برگزاری نمایشگاه و فروشگاه نرم­افزارهای پژوهشی
این نمایشگاه با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به مدت یک هفته در محل نمایشگاه دائمی دستاوردهای پژوهشی معاونت پژوهش برگزار شد.
از نرم‌افزارهایی که در این نمایشگاه ارائه شد می‌توان به جامع‌التفاسیر، کتابخانه اهل بیت(ع)، مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی، فیش نگار و گنجینه روایات اشاره کرد.
کارگاه آشنایی با نرم‌افزارهای علوم اسلامی و مهارت آموزی نرم‌افزار فیش‌نگار3
این کارگاه در جمع عده کثیری از طلاب علاقه‌مند، در تاریخ 26 آذر 91، با حضور «استاد شریفی» برگزار شد و در آن علاوه بر اطلاع­رسانی تنوع نرم­افزارهای پژوهشی، مهارت کار با نرم‌افزار فیش‌نگار 3 نیز تدریس شد.
شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش
این نمایشگاه در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به مدت ده روز برگزار شد و توانمندی‌های پژوهشی شهر مشهد در معرض دید عموم قرار گرفت.
نمایش کتاب‌های منتشر شده از سوی معاونت مجتمع آموزش عالی مشهد و فصلنامه تخصصی علوم اسلامی سفیر، بخشی از آثار ارائه شده در این نمایشگاه بود.
گفتنی است، شخصیت‌هایی چون آیات عظام «سیدان»، «اشرفی شاهرودی»، «قاضی‌زاده» و «مروارید» از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.
افتتاح نت‌سرا ویژه محققان
این مرکز به منظور ایجاد زمینه و بستر مناسب تحقیق و پژوهش، با توجه به مراجعه محققان برای تأسیس پایگاه‌های اینترنتی و مساعدت در تحصیل منابع اینترنتی، پس از تهیه سخت افزار و نرم‌افزارهای لازم، در تاریخ 27 آذر 91، با حضور جمعی از محققان افتتاح شد.
نشست صمیمی رئیس مجتمع با محققان
حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر، رییس مجتمع آموزش عالی مشهد، در دیداری ویژه با محققان و پژوهشگران معاونت پژوهش مجتمع حاضر شد و پس از سخنرانی، در نشستی صمیمی و خصوصی، از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های آنان آشنا شد.
تقدیر از بهترین مقاله فصل و برگزیدگان پژوهشی
در این برنامه از علی اکبر فیاض، جهت نوشتن مقاله «افغانستان از آغاز تا ظهور اسلام»، آقای محمد باقر شریفی، به جهت نگارش مقاله «علل تعارض روایات» و همچنین 27 نفر از محققانی که در سال 90 موفق به ارائه مقالات با امتیاز بیشتر از 85 شده بودند، تقدیر به عمل آمد.
برگزاری کرسی نظریه پردازی
کرسی نظریه پردازی با عنوان نقدی بر آراء علامه طباطبائی در تفسیر آیه هفتم سوره آل عمران، با حضورحجت‌الاسلام علی اصغر ناصحیان، مدیر گروه قرآن و حدیث جامعةالمصطفی مشهد و حجج اسلام سید حسین هاشمی، رییس انجمن قرآن جامعةالمصطفی واحد مشهد و حسن خرقانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
اعطای کمک هزینه اینترنت adsl به محققان
مرحله چهارم کمک هزینه اینترنت پرسرعت، در هفته پژوهش، به محققان رتبه الف، ب و ج مجتمع آموزش عالی مشهد اعطا شد.
نمایشگاه کتاب
کلیه کتب این نمایشگاه با تخفیف 40 درصدی برای محققان و 30 درصدی برای طلاب عرضه شد که مورد استقبال طلاب و محققان قرار گرفت./907/د101/پ
ارسال نظرات