۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۲۸۰۰
نماینده مجلس خبرگان:

تبلیغ مناسب وقف، زمینه ساز احیای ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغ و گسترش مناسب وقف در جامعه، زمینه ساز احیای ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین  سیدصابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر با اشاره به اهمیت وقف گفت: وقف سنت حسنه ای است که انجام آن در جامعه اسلامی موجب خیر و برکت فراوان است.

 

وی با اشاره به این که سنت حسنه وقف از ارزش و جایگاه رفیعی در جامعه اسلامی برخوردار است، افزود: این سنت دیرینه دینی کار بسیار دشوار و مسؤولیتی بسیار سنگین است و افرادی که در این حیطه وارد می شوند باید در نگهداری و حفظ موقوفه ها و عمل به آن دقت کافی داشته باشند.

 

امام جمعه بهشهر، پایه‌گذاری سنت وقف را نشان دهنده دور اندیشی و آینده نگری دین مبین اسلام در تأمین آینده امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان به این سنت مهم واقف باشند و عمل به آن انجام شود بسیاری از مشکلات مختلف جامعه و حتی مشکلات اقتصادی برطرف می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری ادامه داد: وقتی به قرآن کریم و روایت های اهل بیت(ع) و سنت عملی ایشان مراجعه می‌کنیم، اهمیت دو چندان این سنت زیبا را در می‌یابیم. 

 

وی افزود: واقفان خیراندیش با نیات خالص اموال و دارایی‌های خود را وقف کردند و ما امین موقوفه ها هستیم و ان‌شاء‌الله امانتدار خوبی برای واقفان نیک اندیش باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری شناسایی موقوفه ها را زمینه ساز احیای این سنت حسنه و عمل به نیات واقفان دانست و تصریح کرد: اجرای دقیق نیت واقفان باید از جمله اولویت‌های اوقاف قرار گیرد و باید برای بسط و گسترش این سنت حسنه اسلامی تلاش عمومی صورت گیرد.

 

امام جمعه بهشهر تصریح کرد: وقف راهی برای تأمین آینده و گذشته انسان است و باید به‌گونه‌ای عمل شود که خیر و برکت زیادی به همراه داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری حفظ موقوفه ها را بسیار مهم دانست و افزود: حفظ و حراست از موقوفه تنها به عهده کارکنان اوقاف نیست بلکه همه مردم و مسؤولان برای حفظ و گسترش وقف باید تلاش کنند، زیرا درآمد حاصل از وقف به عموم مردم برگشت می‌کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری‌ عنوان کرد: اجرا‌ پروژه‌های وقف در املاک وقفی قدیمی و مخروبه نیاز ضروری است و باید موقوفه ها احیا‌ و به روز شود و کاربری آنان تغییر تا دارای منفعت شود.

 

وی سنت حسنه وقف را احسان ماندگاری دانست و با تأکید بر دقت در نگهداری این سنت ارزشمند دینی، گفت: وقف هم مخرب است و هم زنده کننده که باید در احیای وقف و زنده نگه داشتن آن در جامعه دقت شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات