۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۲۸۰۱
کارشناس دینی:

تمسخر گویش‌ها انحراف از فرهنگ قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر گفت: به سخره گرفتن لهجه و گویش‌های مردم متدین ایران زمین، انحراف از فرهنگ، قرآن و اهل بیت(ع) است که متأسفانه در بعضی از فیلم‌ها، سریال، مراسم ها و جشن ها دیده می شود که بعضی از گویش ها و لهجه ها به باد تمسخر گرفته می شود.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر ابراز داشت: کسانی که دست اندر کار ساخت فیلم و سریال و به ویژه برنامه‌های طنز هستند باید توجه داشته باشند که زمینه جسارت به معصومین(ع) را فراهم نکنند.

 

وی اظهار کرد: برنامه‌هایی ساخته  شود که در جهاد فرهنگی در مقابل دشمن ضرورت است شاید بهتر این باشد که به جای صرف هزینه در راهی که باعث تمسخر ملتی عزیز شود و به خاطر خنداندن  عده ای، وسیله رنجش عده‌ای دیگر شویم برنامه‌های دینی آموزنده بسازیم.

 

کارشناس دینی با اشاره به این که در برنامه پیچیده جنگ نرم دشمن و جنگ فرهنگی که برایمان تدارک دیده‌اند؛ ما باید با تجهیز کامل وارد شویم و در مقابل، برنامه‌هایی بسازیم که همه مردم آگاهی لازم را پیدا کنند، ادامه داد: بهتر این است در جهت رهنمودهای رهبر انقلاب فیلم، سریال و برنامه‌های رسانه‌ای تدارک ببینیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر گفت: بی شک تمسخر اقوام، گویش‌ها، لهجه ها ی رایج در کشور و برتری جویی از این طریق از برنامه‌های دشمنان برای کشور عزیز ما بوده است.

 

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: در فیلم ها و سریال ها هم متأسفانه افراد صاحب لهجه ها دارای شخصیت خاص هستند و رفتار آنان خنده آور است و در واقع تهیه کننده از لهجه و گویش به عنوان یک ابزار جهت خنداندن مخاطب استفاده کنند.

 

حجت الاسلام بابایی گفت: قدم گذاشتن در این مسیر، و به سخره گرفتن لهجه و گویش‌های مردم متدین ایران زمین، انحراف از فرهنگ، قرآن و اهل بیت(ع) است که متأسفانه در بعضی از فیلم ها، سریال، مراسم ها و جشن ها دیده می شود که بعضی از گویش ها و لهجه ها به باد تمسخر گرفته می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر اضافه کرد: در این رابطه  نادانسته ضربه بزرگی به خرده فرهنگ ها و در نهایت ضربه به فرهنگ ملی زده می شود و خواسته و ناخواسته کمک به پیاده نظام دشمنان فرهنگی این مرز و بوم می شود.

 

حجت الاسلام بابایی با بیان این که همه اقوام ایرانی داراری سوابق درخشان در تاریخ و به ویژه در نهضت امام خمینی(ره) و نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و بقای آن دارند افزود: دشمنان سیلی خورده اسلام و مسلمانان راهی جز تفرقه برای نفوذ در میان اقوام ایرانی ندارند و راه نفوذ را جدایی اقوام از مرکزیت کشور می دانند و در این راه دست به هر کاری می زنند.

 

وی گفت: متأسفانه با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از تمسخر لهجه ها و توهین به اقوام ایرانی شاهد این گونه رفتارها از برخی افراد هستیم.

 

حجت الاسلام بابایی یادآور شد: وظیفه همه ما به ویژه رسانه ها و رسانه ملی زنده نگه داشتن لهجه ها و گویش های محلی است نه چاشنی قرار دادن این لهجه ها در مسائل حاشیه ای که  کام اقوام مختلف را تلخ کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با اشاره به ساخت سری دوم سریال پایتخت در مازندران اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که مدتی شاهد آن بودیم سریال پایتخت در سال گذشته بود که در آن لهجه و گویش و شیوه زندگی استان مازندران به باد تمسخر گرفته شد، مازندرانی که مهد ولایت مداری است و در پذیرش ولایت اهل بیت(ع ) از جاهای دیگر پیشی گرفته  و زندگی خود را منطبق با آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) قرار داده  و در راه ولایت مداری خون انسان های عزیزی را تقدیم کرده و در نهایت در جنگ هشت ساله، ده هزار شهید تقدیم راه اهل بیت(ع) کرده است.

 

حجت الاسلام بابایی  گفت: در سریال پایتخت افزون بر بازی گرفتن شیوه زندگی، لهجه و گویش این خطه ولایت مدار به  وجود مقدس امام هادی(ع) در فضای مجازی توهین شده  و ترانه ای‌ بعد از پخش این سریال توسط فردی شیطان پرست و مرتد به نام شاهین نجفی باعث رنجش خاطر همه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شده است.

 

وی افزود: با توجه تدینی که از مسؤلا صدا و سیما در شور داریم امید است جلوی ساخت برنامه های این چنینی گرفته شود تا بار دیگر مردم شریف مازندران را رنجیده خاطر نسازیم و مسؤولان فرهنگی نیز در این راستا محتاطانه تر عمل کنند./950/ت302/س

ارسال نظرات