۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۸۱۰
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم:

بیداری اسلامی از اسلام ناب محمدی به وجود آمده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام باقرالعلوم(ع) تهران بیداری اسلامی را از محصولات اسلام ناب محمدی دانست و با اشاره به این‌که بیداری اسلامی برای دشمنان خطرآفرین است، وحدت را به عنوان الزامات مسلمین در دوره کنونی عنوان کرد.
بيداري اسلامي

حجت الاسلام سید حبیب الله مهدوی، مدیر مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: مصیبت رحلت پیامبر(ص) نقطه عطف شروع یک امتحان خاص الهی بوده است و پیامبر(ص) که در زمان حیات خود نقش تعیین کننده‌ای داشت، بعد از رحلت ایشان نیز اثراتی را از خود به جای گذاشته است.

وی با بیان این‌که حضرت محمد(ص) در انتخاب خواص در جهان اسلام پیش بینی‌هایی داشته است گفت: عید غدیر خم و مناسبت‌های گوناگون نشان دهنده حقانیت پیامبر اسلام(ص) است زیرا تمام حرف‌های ایشان از سوی خدا است.

مدیر مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) افزود: رحلت پیامبر(ص) وضعیت خواص را روشن‌تر می‌کند زیرا افرادی که از دستورات حضرت محمد(ص) اطاعت کردند، ادامه دهنده راه وی بودند و مطابق با فرمایشات ایشان عمل می‌کردند اما عده‌ای دیگر از فرمان ایشان سرپیچی کرده و خلافت را به سود خود رقم زدند.

حجت الاسلام مهدوی یکی از مولفه‌های سرپیچی از فرمایشات پیامبر اسلام(ص) را عدم توجه به فرمایشات ایشان دانست و بیان داشت: ایشان در مناسبت‌های مهم حرف‌هایی را به پیروانشان گوش زد کرده بودند اما متاسفانه طبق فرمایش حضرت محمد(ص) عمل نکردند.

این مدرس حوزه ادامه داد: مولفه بعدی مربوط به بعد جامع شناختی است زیرا اعراب در آن زمان با وجود پیامبر(ص) و مکتب اسلام، ارزش خاصی در جهان برای خود رقم زدند و این موضوع باعث به وجود آمدن تعصب بی‌مورد، جاهلیت و رفاه‌زدگی شد.

مدیر مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) افزود: بعضی از مسلمانان از دین آگاهی مناسبی ندارند که این امر باعث به وجود آمدن آفت می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که مسلمانان باید اتحاد خود را در این زمان دو چندان بکنند تصریح کرد: ایستادگی در مقابل ظلم و استعمار از مباحث مورد قبول همه مسلمین است و برای این امر اتحاد داشتن الزامی است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این‌که مردم جهان در یک آگاهی کامل هستند اظهار داشت: مردم جهان به خصوص مسلمین به این نتیجه رسیدند که باید به اسلام ناب محمدی بازگردند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که بیداری اسلامی به سیره پیامبر(ص) توجه دارد: بیداری اسلامی از اسلام ناب محمدی به وجود آمده است و خود مسلمانان قطعا تشنه اسلام ناب محمدی هستند لذا باید توجه داشته باشیم که موج به وجود آمده برای بقای دشمنان اسلام خطر محسوب می‌شود و به دنبال سوار شدن بر روی موج به وجود آمده هستند که نباید از این‌گونه مسایل غفلت کنیم./9599/ت303/ص 

ارسال نظرات