۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۵۲۸۲۴

کنگره کوثر بی‌کرانه در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره سراسری کوثر بی‌کرانه فروردین سال آینده همزمان با ایام فاطمیه در تبریز برگزار خواهد شد.
کنگره کوثر بی‌کرانه در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌ها و برنامه های این مرکز در هفته وقف پرداخت و اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی دارای حدود 3 هزار موقوفه و 13 هزار رقبه است.

 

وی با بیان این‌که امسال 30 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: 314 امامزاده در آذربایجان‌شرقی میزبان زائران و دوستداران اهل بیت است که تا پایان سال جاری فرهنگ جامع امامزادگان استان تدوین و رونمایی خواهد شد، افزون بر این عملیات توسعه و عمران 32 امامزاده در دست اجراست که طرح جامعی برای این مسأله تعریف شده است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ساختار جدید سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سال گذشته در 9 شهر اداره و نمایندگی داشتیم که امسال با توجه به ساختار جدید و تعریف 144 پست سازمانی، در 20 شهر استان اداره اوقاف دایر شد که اداره اوقاف تبریز نیز دو ناحیه فعال می شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره سراسری کوثر بی‌کرانه در تبریز خبر داد و تصریح کرد: این کنگره در راستای تبیین و تکریم شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) فروردین ماه سال آینده همزمان با ایام فاطمیه در تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به روند ساخت و مرمت مساجد مناطق زلزله‌زده ارسباران گفت: 220 مسجد شهری و روستایی اهر، هریس و ورزقان در جریان زلزله 21 مرداد تخریب و یا با آسیب مواجه شدند که 20 میلیارد تومان برای بازسازی مساجد اعتبار نیاز است، تاکنون 6 میلیارد تومان تأمین و صرف این مسأله شده است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که 55 مسجد به صورت کامل تخریب شده است، گفت: 10 مسجد از سوی اعضای خبرگان رهبری، 23 مسجد از سوی مخابرات و بنیاد برکت و تعدادی از مساجد نیز به همت خیرین احداث خواهد شد، اما باید تأسف خود را ابراز کنیم که تاکنون ستاد بحران استان هیچگونه اقدام و پیگیری مبنی بر بازسازی مساجد نداشته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در پایان از راه اندازی سامانه جامع موقوفات استان خبر داد و به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت هفته وقف پرداخت و گفت: بهره‌برداری از تالارهای احسان در تبریز و آذرشهر، تجلیل از واقفان خیراندیش، همایش وقف و رسانه و بهره برداری از حسینیه امامزاده سیدحمره تبریز از جمله این برنامه ها است./935/پ202/ب

ارسال نظرات