۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۵۲۸۲۸
آیت الله موسوی جزایری:

موازین شرعی وقف مورد توجه متولیان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار توجه بیش از پیش دست اندرکاران و متولیان وقف به موازین شرعی و مصرف موقوفات طبق نیات واقفین شد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز 21 دیماه در جمع کارکنان و مدیران اداره کل اوقاف این استان، با تأکید بر این که جایگاه سنت وقف باید برای جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: تبیین مسأله وقف سبب گسترش این مهم در کشور به ویژه در استان می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: باید به موازین شرعی موقوفات مردم توجه ویژه ای داشته باشیم تا موجب تعرض قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وضعیت وقف در دوران حکومت شاهنشاهی، ابراز داشت: در آن زمان وقف مانند سفره ای برای غصب دارایی های مردم بود که شاه با مصادره اموال، آنها را به خزانه کشور تخصیص می داد.

آیت الله موسوی جزایری به خدمات ارزنده سازمان اوقاف در چند دهه اخیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این سازمان با برگزاری مسابقات قرآن، ساخت و گسترش بقاع متبرکه فعالیت های شایسته ای را انجام داده و امیدواریم همچنان این فعالیت های ادامه داشته باشند.

امام جمعه اهواز همچنین با بیان این که مسأله وقف باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: حلال و حرام الهی در وقف نهفته است؛ چرا که اگر یک میلیمتر از زمین یا مکان وقف شده کم شود حرام شرعی بر این موضوع اطلاق خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: صرف هزینه یا کالای وقف شده در جای دیگر اشکال شرعی دارد؛ به عنوان نمونه پول یا مکانی که برای جلسه قرآن وقف شده است را نه تنها نمی توان برای مراسم روضه استفاده کرد بلکه اشکال شرعی دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به بقاع شهرستان های محروم باید توجه کرد، ابراز داشت: فعالیت های فرهنگی و عمرانی را به مراکز شهر محدود نکنیم بلکه بقاع امامزداگان مناطق محروم را از لحاظ ساختمانی گسترش دهیم./9458/پ202/ج

 

ارسال نظرات