۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۲۸۳۷

تشییع پیکر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مرند و کلیبر

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر، پیکر پاک و مطهر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای کلیبر و مرند تشییع و به خاک سپرده شد.
مراسم وداع با شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکرهای پاک و مطهر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز در آستانه فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه سالروز شهادت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) بر دوش همرزمان، خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور شهرهای کلیبر و مرند تشییع شد.

 

بر اساس این گزارش، پیکرهای پاک و مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز از میدان لاله به سمت ارتفاعات نورالشهدای شهرستان کلیبر واقع در منطقه شرقی شهر تشییع و به خاک سپرده شد. حضور پرشور اقشار مختلف مردم کلیبر با وجود برودت هوا، سرمای سوزان و بارش برف در این مراسم معنوی، از نکته های قابل توجه آیین تشییع پیکرهای پاک شهدای گمنام در کلیبر بود.

 

فرماندار کلیبر در حاشیه این مراسم معنوی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا اظهار داشت: امکانات لازم از جمله آب و برق و جاده دسترسی تا 28 صفر در تپه نورالشهدا(راه دسترسی به قلعه بابک) ایجاد خواهد شد و از نظر زیر ساختها همه چیز مهیای حضور زائران شهدای گمنام دوران دفاع مقدس خواهد شد.

 

همچنین مردم مؤمن و شهیدپرور مرند امروز حضوری پرشور در مراسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس داشتند که در پایان این مراسم معنوی پیکر شهدای گمنام مرند در یکی از تپه‌های ورودی این شهر(یوموری تیه) به خاک سپرده شد.

 

بنابر این گزارش، پیش از این نیز پیکر 7 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تبریز تشییع شده که یکی از شهدا در اداره اطلاعات تبریز و شش شهید دیگر در شهرهای مرند و کلیبر به خاک سپرده شدند.

 

گفتنی است، این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به عملیات والفجر 8 منطقه فاو، عملیات خیبر جزایر مجنون و عملیات والفجر یک منطفه فکه هستند./935/پ203/ب

ارسال نظرات