۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۸۴۳
وزیر ارشاد:

فرهنگ عاشورا بهترین هدیه اسلام به بشریت است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی امام حسین (ع) را بهترین هدیه به دنیا و بشیریت دانست و تاکید کرد: امروز فرهنگ حسینی در عرصه جهان در حال رشد و گسترش است.
2/ حسيني وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد امروز در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی شعر عاشورایی در گرگان بر ضرورت معرفی بیشتر ائمه اطهار(ع) و قیام حسینی از سوی هنرمندان و افراد اهل قلم تأکید کرد و گفت: خوشبختانه هنرمندان ما تاکنون در این خصوص حرکت های خوبی داشته و همواره در صحنه حضوری فعال دارند.

 

وی خطبه های امام حسین (ع) را نشان از عزت و عظمت دانست و با بیان این که سخنان ارزشمند آن امام همام ثبت و ضبط شده است، تصریح کرد: سید و سالار شهیدان مانند برخی از افراد سیاسی امروز به هر وسیله ای نمی خواستند افراد را دور خود جمع کنند و قیام ایشان از سوی هوا و هوس و قدرت طلبی نبوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود بر ضرورت پرداختن به چرایی حادثه کربلا و قیام حسینی از سوی شاعران و هنرمندان تأکید کرد و با بیان این که جامعه هنرمندان کشورمان باید بیش از هر زمان دیگری به مضامین عالی توجه ویژه داشته باشند، ادامه داد: این مضامین ارزشمند دینی باید در قالب شعر و آثار فاخر هنری به دنیا معرفی شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که عاشورا رکن کعبه است، ادامه داد: فرهنگ عاشورا به عنوان مهم ترین هدیه اسلام به بشریت و تاریخ باید بیشتر برای دنیا معرفی و تبیین شود.

 

حسینی پرداختن به کارهای فرهنگی، هنری و دینی در موضوع عاشورا و قیام حسینی را موجب احیای نام بزرگ امام حسین (ع) و انتقال ارزش های حسینی به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین، بزرگ ترین و ماندگار ترین اقدامی که می توان برای آن امام همام انجام داد معرفی ایشان به دنیا و بشریت است.

 

وی معرفی امام حسین (ع) و قیام عاشورا به دنیا را زمینه ساز جهانی شدن اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که امروز در عرصه جهانی شاهد آن هستیم در سایه روحیه حسینی ایجاد شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی امام حسین (ع) را بهترین هدیه به دنیا و بشیریت دانست و خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ حسینی در عرصه جهان در حال رشد و گسترش است و برگزاری مراسم حسینی در مناطق مختلف جهان نشان دهنده این مسأله است.

 

حسینی بر ضرورت پرداختن به قیام حسینی و آثار آن در عرصه جهانی تأکید کرد و گفت: بسیاری از قیام ها و نهضت هایی که در دنیا به وقوع پیوسته ادامه نهضت حسینی بوده که باید بیشتر به تبیین آنها پرداخته شود.

 

وی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را ادامه نهضت حسینی دانست و تصریح کرد: نهضت عظیم اسلامی با تأثیر پذیری از قیام عاشورا  به پیروزی رسید./950/پ202/ج

ارسال نظرات