۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۵۲۸۸۰
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله:

مکتب پیامبر اکرم رهایی بخش جامعه بشر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: رسول ختمی مرتب، نبی رهایی بخش بشریت است.
حجت الاسلام عبدالعي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بهشهر، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران پنج شنبه شب در سالروز رحلت حضرت رسول و گرمیداشت شهدای عتبات عالیات و جانباز شهید عباس صداقتی در مسجد امام جعفر صادق(ع) با بیان این که پیامبر اکرم(ص) برای بیداری فطرت انسان مبعوث شد، اظهار کرد: بیداری فطرت، عدالت اجتماعی، یادآوری معاد، اتمام حجت خدوند بر بندگان و تزکیه نفس از عوامل و اهداف مهم در بعثت پیامبر بوده است.

 

حجت الاسلام گواهی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند که مهم ترین هدف بعثت و ما فرزندان پیامبر این است که عدالت اجتماعی را پیاده کنیم و در این باره در آیه 25 سوره انبیاء و آیه 36 سوره نحل نیز آیتی امده است.

 

وی بیان داشت: وضع جزیرة العرب در قبل و بعد از بعثت رسول تفاوت زیادی دارد و با تحلیل و بررسی متوجه می شویم که در قبل از بعثت در زن خلیفه دوم، امتیازهای برای سفید و سیاه متفاوت بود، توجه به خویشان و از قبیله اشراف بودن امتیاز بود که با اسلام این امتیازات از بین رفت و همه با هم برابر شدند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران با اشاره به رفتار امام علی(ع) در خصوص عدالت اجتماعی یادآور شد: زمانی که امام علی(ع) به امامت رسید گفت اگر بیت المال را مهریه زنان خود قرار داده باشید هم آن را از حلقومتان بیرون می کشم و این چنین شد که همه از پای منبر ایشان بلند شدند و رفتند.

 

وی با اشاره به این که بعثت پیامبر در راستای معاد نیز بوده است، اضافه کرد: این که بدانیم معاد و آخرتی وجود دارد از اهداف بعثت است و خداوند با بعثت معاد را قطعی کرد.

 

حجت الاسلام گواهی ادامه داد: امتیازی که پیامبر ما با پیامبران دیگر داشته در قرآن نیز مشهود است و این که در قرآن هرگاه خداوند خطاب به پیامبری داشت فرمودند یا موسی یا عیسی اما خطابی به پیامبر نداشتند و اگر هم بوده با لفظ یا ایهاالرسول الله، یاایها النبی بوده است که بیانگر امتیاز حضرت ختمی مرتبت است.

 

تولیت امام زاده صالح(ع) خاطرنشان کرد: آخرین کاری که خداوند حضرت رسول را برای آن مبعوث کرد تزکیه نفس بود تا پاکی فطرت و نفس حاکم شود.

 

وی با گرامی داشت یاد شهدای عتبات عالیات در بهشهر نیز گفت: در مسیر حرکت زائران امام حسین(ع) از شهادت امام حسین(ع) تا کنون اتفاقات فراوانی رخ داده است و بمب گذاری، قتل و غارت و شهادت زائران سال های بعد از حادثه کربلا مشهود است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران یادآور شد:‌ زمین کربلا زمین مقدسی است و در برخی از روایت ها نقل شده که 15 هزار سال قبل از خلقت کعبه بوده است به همین جهت نیز زمین کربلا از زمین کعبه مقدس تر است.

 

حجت الاسلام گواهی افزود: از اول محرم سال گذشته تاکنون 200 شهید در کربلا و مسیر حرکت امام حسین(ع) داده ایم ولی با همه این حوادث و ترورها عشق به امام حسین(ع) قطع نشده است و مردم دلسرد نشده اند مگر می شود از امام حسین(ع) گذشت امامی که با انسان نقد معامله می‌کند.

 

وی اظهار داشت: اگر یک ریال برای امام حسین(ع) خرج کنید امام چند برابر آن را پس می دهد و تنها انسانی که در دِین انسان ها باقی نمی ماند سیدالشهداء است.

 

حجت الاسلام گواهی اضافه کرد: از آیت لله حائری یزدی پرسیدند شما که در نجف درس آموختی چرا فامیلی خود را حائری یزدی گذاشتی و نجفی نگذاشتی؟ فرمود من در نجف درس و علوم آموختم؛ اما در کربلا آدم شد و این چنین کربلا و فرهنگ عاشورایی و کربلایی انسان ساز است./950/پ202/س

ارسال نظرات