۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۲۸۸۴
حجت الاسلام ماندگاری:

دفاع از حقیقت ولایت نیازمند غیرت دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری تأکید کرد: حفاظت انسانیت در گرو دین داری و بندگی خدا است. اگر می خواهید غیرت الهی داشته باشید باید به دین، ولی و ارزش های الهی پایبند باشد.
حجت الاسلام ماندگاري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت امنای مؤسسه تفحص سیره شهدا، عصر روز گذشته در مراسم سوگواری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر این که هویت ما به بندگی خداوند است نه قوم و مقام، گفت: خدا ما را انسان خلق کرده و برای حفظ این هویت، دینی به نام اسلام وضع کرده و فرموده است هر که غیر اسلام دینی انتخاب کند به یقین از او پذیرفته نیست و قطعا جزء زیان دیدگان است.

 

وی افزود: حفاظت انسانیت در گرو دین داری و بندگی خدا است. اگر می خواهید غیرت الهی داشته باشید باید به دین، ولی و ارزش های الهی پایبند باشد.

 

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: غیرت یعنی گذشتن از همه چیز برای حفظ دین، ولایت و ارزش ها که از میان این ها، حفظ ولی دینی در اولویت قر ار دارد.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه تفحص سیره شهدا با اشاره به آیه شریفه «یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم ....»، ابراز داشت: برخی مسلمانان صدر اسلام با این که سختی های در کنار پیامبر بودن را تحمل کرده و در ده سال، 84 جنگ داشتند و مجاهدت کرده بودند، در تبعیت از ولایت و وصی پیامبر(ص) مردود شدند.

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: مرتد شدن به برگشتن از اسلام یا یکی از ضروریات دین اطلاق می شود که هیچ یک از این دو بر کسانی که ایمان آورده اند، اطلاق نمی شود، بنابراین مراد خداوند این است که اگر غیرت به خرج ندهید و از ولی خدا بعد از پیامبر(ص) برگردید، مرتد شده اید.

 

وی با بیان این که ممکن است انسان ایمان بیاورد و انقلابی باشد؛ اما انقلابی نماند، گفت: انقلابی ماندن بسیار مهم‌تر است؛ امروز برخی با این که 50 سال انقلابی بوده اند در مدت کوتاهی برگشته اند.

 

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: اساسی ترین پیام دین به ما بندگی خدا است و بندگی یعنی عدم سستی در دفاع از ولی خدا.

 

گفتنی است، در ادامه مراسم سینه زنی و مرثیه سرایی در رثای رسول الله و امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد./930/پ202/س

ارسال نظرات