۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۸۹۳

فریاد لبیک یا رسول الله در تبریز و زنجان طنین‌انداز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام اقشار مختلف مردم تبریز با حضور در مرکز شهر فریاد لبیک یا رسول الله سر دادند.
عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه سالروز شهادت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) گردهمایی بزرگ سوگواران حسینی و هیأت‌های حسینی و دسته‌جات عزاداری تبریز صبح امروز در میدان ساعت تبریز برگزار شد.

 

همزمان با سالروز ارتحال بنی مکرم اسلام، ویژه برنامه زیارت ازبعید در میدان ساعت و همزمان در مساجد محوری استان همراه با سخنرانی علما و روحانیان در راستای شناخت شان و جایگاه پیامبر اکرم(ص) به عنوان پیامبر محبت و وحدت برگزار شد که حضور مسؤولان فرهنگی استان نکته قابل توجه این ویژه برنامه ها بود.

 

مردم پایتخت شور و شعور حسینی، زنجان نیز در سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) سیاهپوش و عزادار شدند و با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه ها، بیت علما و روحانیان بیرق عزا در نقاط مختلف این استان به پا کردند.

 

مداحان باصفای اهل بیت عصمت و طهارت زنجان نیز همچون گذشته غوغایی دوباره به راه انداختند و با نوحه‌سرایی عشق و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت را ابراز کردند، مردم مؤمن و عاشق خاندان عصمت و طهارت زنجان نیز با حضور در دستجات عزاداری و پخش نذورات و خیرات، ارادت قلبی و خالصانه خود را نسبت به خاندان رسول الله ابراز داشتند.

 

بنا بر این گزارش، اقشار مختلف مردم شهرستان‌های طارم، خدابنده، ایجرود، ماهنشان، ابهر و خرمدره در استان زنجان نیز در قالب هیأت های عزاداری و برپایی مجالس مختلف در اماکن مقدس به سوگواری پرداختند.

 

خبرهای رسیده از استان اردبیل نیز حاکی از حضور پرشور عزاداران اردبیلی در مجالس و تکایای سوگواری دارد، همزمان با سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) آیین های سوگواری دیشب و امروز در جای جای استان اردبیل برگزار شد، پیش از ظهر امروز نیز هزاران نفر از مردم این استان در مراسم زیارت ازبعید حضرت رسول اکرم(ص) در مصلای اردبیل حاضر شدند.

 

گفتنی است، مردم ارومیه نیز همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه سالروز شهادت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) به استقبال 14 زائر ربوده شده در سوریه در فرودگاه ارومیه رفتند./935/پ202/س

ارسال نظرات