۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۵۲۸۹۵

برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر و شهادت امام مجتبی با حضور مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ همزمان با 28 صفر و سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بیوت مراجع تقلید مراسم سوگواری و عزاداری برگزار شد.
عزاداري در بيوت مراجع - قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با 28 صفر و سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم سوگواری و عزاداری از سوی مراجع تقلید پیش از ظهر امروز از سوی مراجع تقلید برگزار شد.
بر اساس این گزاش، مراسم سوگواری و مرثیه خوانی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید و حضرت آیت الله جوادی آملی و آیت‌الله علوی گرگانی در قم برگزار ‌شد.
در این مراسم‌ها سخنرانان به تبیین فضایل و مناقب پیامبر اعظم(ص) و دلایل صلح امام حسن مجتبی(ع) و مظلومیت ایشان پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در رثای ائمه معصومان(ع) نوحه خوانی کردند.  
همچنین به مناسبت ایام سوگواری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) مراسم عزاداری و سوگواری در دفتر حضرت آیت‌الله سبحانی از ساعت7 صبح و در بیوت مراجع تقلید دیگر نیز از ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است، مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت دهه آخر ماه صفر در بیوت مراجع تقلید از روز پنج شنبه بیست و یک دی ماه آغاز شده و تا روز شنبه همزمان با شهادت امام رضا(ع) نیز ادامه خواهد داشت.
گفتنی است، با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی، رحلت پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) شمار زیادی از طلاب و روحانیان برای فعالیت های تبلیغی به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.
لازم به ذکر است، مراسم عزاداری و سوگواری دهه آخر صفر در حسینیه امام خمینی(ره) نیز همچون سال‌های گذشته با حضور علما، روحانیت، طلاب و اقشار مختلف مردم برپا است./927/پ202/ج
ارسال نظرات