۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۸۹۶
امام جمعه آمل:

ملت سوریه گرفتار قداره بندان مستکبر شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که ملت مظلوم سوریه گرفتار قداره بندان تاریخ است و آنان آمده اند در سوریه مشکل آفرینی کنند، گفت: امیدواریم تا مشکلات موجود سوریه هر چه زودتر برطرف شود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با بیان این که انسان باید به فکر امور خود باشد و در آن تعقل کند، گفت: نظام هستی براساس دقت کاملی آفریده شده است که عدالت در آن رعایت شده و انسان باید با تقوایی والا حرکتی ارزنده در آن داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در مسیر حق باشد و به دنبال امور باطل نرود، بیان داشت: کوته فکران بر این باورند که زندگی فقط در امور دنیایی است که این افراد خسارت بزرگی را خواهند دید.

 

امام جمعه آمل با بیان این که در درون انسان بد چهره ای زشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: انسان باید به دنبال اعمال صالح باشد تا خوبی در درون و برون او رشد پیدا کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که مجموعه زیبایی از سوی خداوند منان برای ترقی انسان آفریده شده است، گفت: انسان هایی که به دنبال حقیقت نباشند از این مجموعه بی نظیر استفاده شایسته ای را نبرده و زمینه شر را برای خود فراهم می کنند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که حضور در بهشت و جهنم به واسطه اعمال ما است، بیان داشت: انسان است که می تواند با عمل خود راهی بهشت شود و یا برای خود جهنم را برگزیند.

 

وی با بیان این که در آیات و روایت های دینی رموزی نهفته است، خاطرنشان کرد: باید به رموز آیات و روایات پی ببریم تا بتوانیم با استعانت از آن به مراتب ارزنده ای در دنیا و آخرت دست یابیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که ما باید مراقب اعمال خود باشیم و بدانیم که چه کار می کنیم، گفت: انسان باید به گونه ای عمل کند که در هنگام مرگ حسرت وجود او را نگیرد و دیگر چنین حسرتی سودی در پی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که جهان همانندی چون پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) را به خود نخواهد دید، بیان داشت: حضرت محمد(ص) دل سوزترین انسان برای همه بشریت بودند و تلاش ایشان در راستای نجات جامعه بشری بود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به  آزادی زائران ایرانی در سوریه، گفت: زائران ایرانی در سوریه گرفتار دشمنان اسلام شدند که به برکت دعای خیر مردم و تلاش مسؤولان به کشور بازگشتند.

 

وی با تأکید بر این که اقتدار و دیپلماسی ارزنده جمهوری اسلامی سبب چنین اقدامی شده است، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال قدرتی اسلامی و انسانی است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که ملت مظلوم سوریه گرفتار قداره بندان تاریخ است و آنان آمده اند در سوریه مشکل آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا مشکلات موجود هر چه زودتر برطرف شود.

 

امام جمعه آمل، گفت: سردار قاسم سلیمانی چنان ابهتی را ایجاد کرده است که با نام ایشان لرزه بر اندام دشمنان می افتد./950/پ201/س

ارسال نظرات