۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۵۲۹۳۸
آیت الله نمازی:

فتنه گری خطایی نابخشودنی و مانع احراز مسؤولیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان، از کسانی که بدون توجه به واقعیات و پشت پرده بدخواهان نظام، مدت ها هیزم آتش خطرناک فتنه شدند، انتقاد کرد و گفت: این گونه افراد صلاحیت فکری برای احراز مسوولیتی در نظام اسلامی ندارند.
آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله نمازی در خطبه های این هفته نماز کاشان اظهار داشت: کسانی که بی توجه به اهداف پشت پرده براندازانه نظام اسلامی و دست در دست دشمنان قسم خورده ملت، مدت ها هیزم آتش فتنه ای خطرناک شدند، صلاحیت فکری برای احراز مسوولیتی در نظام اسلامی ندارند.

وی افزود: اعتراض به انتخابات در خرداد88 پوششی بود که در لفافه آن به اعتراف مقامات امنیتی ایالات متحده آمریکا، از سال 66 و نفوذ در دفتر نخست وزیری جمهوری اسلامی ایران، پروژه براندازی نظام دنبال می شد.
 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اتاق فرمان فتنه 88 کشور قطر و انگلیس بود، تاکید کرد: بلافاصله پس از تجمع جنبش موسوم به سبز در خیابان های تهران، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا پیام پشتیبانی و تشکر فرستاد و رییس رژیم جعلی صهیونیستی و نخست وزیر انگلیس نیز به صراحت حمایت خود را از مخالفان اعلام کردند.
 
 

آیت الله نمازی تصریح کرد: متاسفانه برخی از ساده اندیشان و معاندان این مسایل را درک نکرده و غافل از این بودند که کسانی در جریان فتنه سبز با ادعای پیروی خط امام خمینی(ره)، رهبری می کردند که در سال 79 و کنفرانس برلین در برابر توهین به امام خمینی(ره) هیچ عکس العملی نشان ندادند. 

این استاد برجسته حوزه همچنین به توطئه ایالات متحده آمریکا در سوریه اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه دولت آمریکا این روزها بر سر بودجه 2013 مشاجرات شدیدی با کنگره داشته و گرفتار مشکلات اقتصادی است؛ با این وجود مشابه توطئه فتنه 88 را در سوریه و عراق پیگیری می کند.
 

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اجرای مانور ولایت 91 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب های خلیج فارس، دریای عمان و آب های آزاد نیز اشاره کرد و افزود: حضور دلاورمردان جمهوری اسلامی در منطقه ای که ناوهای آمریکایی نیز حضور دارند، نمایشگر قدرت دفاعی توان دریایی ایران اسلامی با هرگونه تهدید و تجاوز است.
 

آیت الله نمازی در بخش دیگری از خطبه های خود به چهاردهم صفر سال یکهزار و هفت هجری قمری سالروز ولادت عالم بزرگ جهان اسلام ملا محسن فیض کاشانی اشاره و افزود: این عالم بی نظیر، 200 اثر ارزنده از خود برجای نهاده که تفسیر صافی، حدیث شافی و محجه البیضا درباره اخلاق از جمله آنهاست.
 

وی مزار این عالم ربانی را در قبرستان فیض کاشان، مهجور دانست و متذکر شد: باید شخصیت های برجسته ای همچون فیض کاشانی را بیش از پیش به نسل جوان معرفی کرد./924/د102/ج

ارسال نظرات