۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۵۲۹۵۰
همزمان با دهه آخر صفر صورت گرفت؛

فعالیت 323 مبلغ دینی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغان سازمان تبیلغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام 323 نفر مبلغ همزمان با دهه آخر صفر به مناطق مختلف خراسان جنوبی خبر داد.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام علی کوثری‌نیا، مسؤول امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که 323 مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند، گفت: این مبلغان از روحانیون مستقر در روستاها، مبلغین بومی و تعدادی از مبلغان قم ومشهد تشکیل می‌شوند.

 

وی افزود: این مبلغان در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در خصوص فضائل اخلاقی و زندگی پیامبر و ابعاد شخصیتی اهل بیت سخنرانی کردند.

 

مسؤول امور مبلغین سازمان تبلیغات خراسان جنوبی با بیان این‌که این مبلغان بنا به درخواست شهرستان‌های مختلف اعزام شده‌اند، گفت: حضور مبلغین برجسته در مراسم عزاداری رنگ و بوی خاصی به این عزاداری‌ها بخشیده بود.

 

حجت‌الاسلام کوثری‌نیا ادامه داد: برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، مراسم سوگواری و عزاداری، جلسات سخنرانی در خصوص سیره و روش پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، تبیین جایگاه ولایت فقیه و نقش آن در جامعه و نیز برگزاری جلسات سخنرانی با موضوع حجاب و عفاف از برنامه‌های تبلیغی مبلغان در سطح استان بود.

 

وی برگزاری جلسات سخنرانی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری جلسات بصیرت بخشی و آگاهی بخشی در جامعه، احیای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتمان‌های دینی را نیز از دیگر برنامه‌های مبلغان عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام کوثری‌نیا همچنین یادآور شد: این ملبغان در سراسر استان آماده پاسخگویی به مباحث دینی مردم بودند که با استقبال مخاطبان همراه بود.

 

گفتنی است، همزمان با روز رحلت پیامبراکرم و امام حسن مجتبی(ع) و نیز روز شهادت حضرت رضا(ع)، بیش از هزار و پانصد هیأت عزاداری در شهرستان بیرجند، امام زادگان، مساجد و حسینیه‌های استان تجمع کردند./932/پ202/س

ارسال نظرات