۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۵۲۹۵۴
با رویکرد به مسأله عفاف و حجاب؛

همایش سبک زندگی اسلامی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش سبک زندگی و پاسداشت عفاف و حجاب در تبریز خبر داد.
سبک زندگي اسلامي

نسرین پیرسمساری، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که بانوان و بنیان تربیتی خانواده نقش بسزایی در توجه جامعه نسبت به سبک زندگی اسلامی بر عهده دارند، اظهار داشت: بدون توجه به فرهنگ و هویت خانواده ایرانی اسلامی نمی توان سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری را تبیین کرد.

 

وی با اشاره به این‌که بانوان به‌ویژه مادران بدلیل نقش تربیتی خود اصلی‌ترین نقش توجه آحاد جامعه به ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی و دینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اگر مادران جامعه با سبک زندگی اسلامی آشنا بوده و مقید به احکام و آموزه‌های دینی باشند، دیگر سبک زندگی غربی جایی در جوامع اسلامی نخواهند داشت.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه از برگزاری همایش سبک زندگی و پاسداشت عفاف و حجاب در تبریز خبر داد و گفت: این همایش با رویکرد به مسأله عفاف و حجاب در سبک زندگی اسلامی، تکریم بنیان خانواده و توجه خانواده ایرانی به اقتصاد مقاومتی در تبریز برگزار خواهد شد.

 

پیرسمساری با اشاره به برنامه‌های این همایش ادامه داد: همایش سبک زندگی و پاسداشت عفاف و حجاب16 بهمن در تالار هزار نفری مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با حضور بانوان فرهیخته، نخبه و اساتید خواهر حوزه و دانشگاه و با ارایه مقالات و پژوهش‌های این عرصه برگزار می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای زینبیه شهرستان میانه خبر داد و تصریح کرد: این همایش دوم بهمن‌ماه سال جاری با شرکت بانوان فرهیخته‌ای از کشورهای لبنان و فلسطین و همچنین برخی از کشورهای همسایه، برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دبیرستان دخترانه «زینبیه» و دبستان پسرانه «ثارالله» شهرستان میانه در روز 12 بهمن ماه سال 1365 توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شدند که در جریان این حمله ناجوانمردانه، 33 دانش‌آموز میانه‌ای به شهادت رسیدند.

 

وی همچنین با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان در آستانه انتخابات مهم خرداد سال 1392 اظهار داشت: طبق آمارها، مشارکت زنان استان در انتخابات، نسبت به دهه‌های گذشته افزایش داشته و این امر، نشان‌دهنده بصیرت زنان استان است که امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا در سال 92 نیز شاهد حضوری حماسی باشیم./935/پ202/س

ارسال نظرات