۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۵۲۹۵۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

سبک زندگی رضوی بهترین الگو برای پیشرفت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری سبک زندگی رضوی را بهترین الگو برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت دانست و گفت: عشق روزافزون ملت ایران به ولایت آگاهانه است.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم گرامیداشت شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان(عج) محله شهاب هادی‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: آرامش و امنیت امروز حاکم بر کشور از برکات عشق ملت به ولایت ائمه اطهار(ع) است، محبت به اهل بیت عامل بازدارندگی در مقابل تجاوزهای دشمنان محسوب می شود.

 

وی با بیان این‌که عرض ارادت خالصانه، محبت و عشق مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) ریشه دار در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: محبت ملت به رسول مهربانی‌ها حضرت رسول اکرم(ص) و آل پاک آن حضرت قدمت دارد و بر خلاف خواست دیرین دشمنان هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که سبک زندگی غربی با محبت به اهل بیت(ع) سازگاری ندارد، تصریح کرد: هر کس که دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت است، بایستی سیره و منش زندگی خود را بر اساس شیوه زندگانی آن بزرگان طرح‌ریزی کند، این‌گونه نباشد که در زبان محب اهل بیت باشیم، اما در عمل به روش زندگی دشمنان اهل بیت گذران عمر کنیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخش‌هایی از سیره امام رضا(ع) گفت: آن امام رئوف دوستی با مردم را نیمی از خردورزی می داند، می فرمود؛ مؤمن کامل کسی است که سه ویژگی و روش از خدایش، پیامبر و امامش داشته باشد. از خدایش «رازداری» را بیاموزد، از پیامبرش «مدارا با مردم» و از ولیّ خویش، صبوری در برابر سختی ها و مشکلات را فرا گیرد.

 

وی با تأکید بر این‌که از دیدگاه امام هشتم شیعیان اسراف و تبذیر مذموم شمرده شده است، گفت: بسیاری از اختلافات اجتماعی، مولود همین چشم و هم‌چشمی ها، اسراف و تبذیر امکانات است، این گونه رفتار اجتماعی در نگاه رضوی، کاری منفور و مبغوض در پیشگاه خداوند و سبب سقوط اخلاقی و دوری از سبک زندگی اجتماعی است.

 

حجت الاسلام انتظاری سبک زندگی رضوی را بهترین الگو برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت دانست و گفت: ملت ایران وفادارترین ملت ها نسبت به اسلام و ائمه معصومین(ع) است، همین وفاداری، عزت، افتخار و سرافرازی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

 

امام جمعه جلفا، عشق روزافزون ملت ایران به ولایت را آگاهانه دانست و افزود: هیچ قدرتی نمی تواند ملت ایران را از آرمان های خود که همان آرمان های امام راحل است جداکند و به باورها و علایق دینی آنان جسارت کند که نمونه بارز آن در حماسه 9 دی 88 به جهانیان ثابت شد./935/پ202/س

ارسال نظرات