۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۵۲۹۵۸
جامعه اسلامی دانشجویان شمال غرب کشور:

دولتمردان جمهوری آذربایجان صدای مردم خود را بشنوند

خبرگزاری رسا ـ جامعه اسلامی دانشجویان شمال غرب کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولتمردان جمهوری آذربایجان، به جای این که نگران عید کریسمس باشند، صدای مردم خود را بشنوند.
جمهوري آذربايجان

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان شمال غرب کشور با انتشار بیانیه‌ای سیاست اسلام ستیزی دولت باکو را محکوم و خطاب به دوسلتمردان جمهوری آذربایجان اعلام کردند: به زودی در آتش خشم و غیرت مردم خویش خواهید سوخت آیا بهتر نیست دولت‌مردان آذربایجان، به جای اینکه نگران عید کریسمس باشند، صدای مردم خود را بشنوند و به خواسته‌های آنان و آزادی سرزمین اشغال شده‌ی قره‌باغ بیندیشند؟.

 

در این بیانیه آمده است: شاید دو سال پیش هنگامی که حاج محسن‌صمد‌اف عبارات بالا را بر زبان می‌آورد، به خوبی می‌دانست که زندان‌های رژیم باکو، پذیرای رهروان حسین‌اند و از همین روی است که در این دو سال قریب به دویست نفر از اسلام‌گرایان جمهوری آذربایجان در زندان‌های این رژیم روزگار گذرانده‌اند.

 

در ادامه آمده است: اما این چه عدالتی است که در کشوری که بیش از نود درصد مردم آن مسلمان و بالغ بر هشتاد‌وپنج درصد آن شیعه هستند منادیان «هیهات من الذله» می‌بایست در سخت‌ترین اوضاع روزگار بگذرانند و هر لحظه در انتظار مأمورانی باشند که شبانه به خانه‌ آنها سرازیر شده و آنها را با خود ببرند.

 

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان شمال غرب کشور در این بیانیه تأکید کرده اند: دولت الهام‌علی‌اف مدت‌هاست که باطن خویش را آشکار نموده و ماهیت ضد اسلامی خود را بر همگان نمایان ساخته است. اقداماتی از قبیل ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس متوسطه، برگزاری و ترویج مراسم رقص و آواز و می‌گساری، تخریب مساجد، اهانت به شعائر دینی و ممنوعیت برپایی مراسم عزاداری در این کشور بیش از هر چیز نشان از این رویکرد دولت آذربایجان دارد.

 

در این بیانیه تصریح شده است: اکنون با آغاز سال نو میلادی، دولت آذربایجان هفت روز را به عنوان تعطیلات رسمی در این کشور اعلام کرده و تمهیدات ویژه‌ای را برای برپایی جشن‌های سال نو میلادی در اقصی نقاط این کشور اندیشیده است؛ حال آنکه با وجود غلبه‌ی مذهب تشیع در این کشور، در کمال تعجب شاهد بی‌حرمتی به مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان خصوصاً در روز عاشورا می‌باشیم تا آنجا که متأسفانه حتی این روز به عنوان یک روز تعطیل در تقویم رسمی این کشور محسوب نمی‌شود!

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون جای این سؤال است که چه قرابتی میان ملت مسلمان آذربایجان با عید کریسمس که خود یادگاری به‌جای‌مانده از دوران کمونیستی در این کشور است وجود دارد؟ آیا بهتر نیست دولت‌مردان آذربایجان، به جای اینکه نگران عید کریسمس باشند، صدای مردم خود را بشنوند و به خواسته‌های آنان و آزادی سرزمین اشغال شده‌ی قره‌باغ بیندیشند؟.

 

در پایان بیانیه می خوانیم: ما تشکل‌های جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های شمال غرب کشور ضمن ابراز تأسف از بروز چنین اقداماتی در جمهوری آذربایجان، بار دیگر به دولت این کشور هشدار می‌دهیم که اگر همین روش و منش را ادامه دهند، به زودی در آتش خشم و غیرت مردم خویش خواهند سوخت و سرنوشتی جز آن‌چه بر سر مبارک و بن‌علی و قذافی آمده نخواهند داشت.

 

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

 

/935/د102/س

ارسال نظرات