۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۵۲۹۷۰
آیت‌الله موحدی کرمانی:

امام رضا با قبول ولایت‌عهدی یک انقلاب فرهنگی به پا کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران طاغوت زمان امام رضا(ع) را بسیار خطرناک‌تر از زمان‌های دیگر توصیف کرد و با بیان این‌که امام رضا(ع) تهدید مأمون را به فرصت تبدیل کرد ابراز داشت: آن امام همام ولایت‌عهدی را با اکراه قبول کرد اما با این کار قیام‌های نظامی را به قیام‌های فرهنگی تبدیل و یک انقلاب فرهنگی به‌پا کرد تا دوستان اهل‌بیت(ع) به بیان حقائق ولایت بپردازند.
آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران شامگاه بیست و سوم دی‌ماه در مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر که در مؤسسه شهدای مؤتلفه اسلامی در میدان ابن‌سینای تهران برگزار شد اظهار داشت: دشمنان اسلام در شعب ابی‌طالب، پیامبراکرم(ص)، خویشاوندان و اصحاب ایشان را محاصره کردند و با هم پیمان بستند که با آنها هیچ‌گونه معامله‌ای نداشته باشند البته آن تحریم قابل مقایسه با تحریم امروز دشمنان نظام اسلامی نیست.  

وی در ادامه افزود: وضعیت پیامبراکرم(ص) و اصحابشان در شعب ابی طالب به‌گونه‌ای بود که خود تحریم کنندگان از تصمیمشان متنفر شده و این پیمان را شکستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که در کربلا حق بر باطل زود غالب شد و باطل با قدرت به‌ظاهر وسیعش شکست خورد عنوان داشت: وقتی یزید به قدرت رسید فکر می‌کرد همه جهان متعلق به خودش است و گفت هرکس که ما را قبول نکند با او برخورد می‌کنیم اما بعد از جریان کربلا از اقدامات خود پشیمان شد.

امام جمعه موقت تهران طاغوت زمان امام رضا(ع) را بسیار خطرناک‌تر از زمان‌های دیگر  توصیف کرد و گفت: مأمون وقتی امام رضا(ع) را به دربار خود دعوت کرد به ایشان عرض کرد شما برای خلافت از من لایق‌تر هستید اما این نقشه شیطانی او را امام رضا(ع) با درایت خود نقش بر آن کرد.

وی با اشاره به این‌که امام رضا(ع) تهدید مأمون را به فرصت تبدیل کرد ابراز داشت: امام رضا(ع) ولایت‌عهدی را با اکراه قبول کرد اما با این کار قیام‌های نظامی را به قیام‌های فرهنگی تبدیل و یک انقلاب فرهنگی به‌پا کرد تا در سایه آن دوستان اهل‌بیت(ع) به بیان حقائق ولایت بپردازند.

 آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: دزدی را به دربار مأمون آوردند؛ مأمون به امام رضا(ع) گفت نظر شما چیست؟ ایشان به مأمون فرمودند این دزد می‌گوید من ابن‌سبیل بودم و حکومت باید حقی را به من بپردازد اما به‌دلیل این‌که این حق را به من ندادند من دزدی کردم یعنی تو دزدی کرده‌ای و حق این شخص را نداده‌ای. از این رو مامون با توجه به صراحت امام مجبور شد آن بی‌نوا را آزاد کند.

وی بیان داشت: خداوندی که ما را آفریده است برای سعادت فردی و اجتماعی ما برنامه دارد و ما باید این تدبیر خداوند را همان‌گونه که یک بیمار تسلیم محض پزشک حاذق است، باور داشته و تسلیم آن باشیم که اگر این‌طور شد حداقل نیمی از دین ما تأمین می‌شود.

 آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به ابعاد اجتماعی دین تصریح کرد: مسئولین باید برنامه الهی را در جامعه پیاده کنند.

 امام جمعه موقت تهران همچنین ابراز داشت: امام صادق(ع) به عنوان بصری فرمودند اگر به‌دنبال علم هستی ابتدا باید اهل بندگی و عبودیت خدا باشی./956/پ202/ع

ارسال نظرات