۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۵۲۹۹۹

ثبت 30 وقف جدید در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از ثبت 30 وقف جدید در استان طی 9 ماهه اول سالجاری خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که احیا و توسعه موقوفات و جهت‌دهی به نیات واقفان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد، اظهار داشت: روند افزایش تعداد موقوفات استان نسبت به سال‌های گذشته چند برابر شده است.

 

وی پیامبر گرامی اسلام(ص) را نخستین واقف جهان اسلام دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف به عنوان فدک اهل بیت بایستی مورد توجه همگان قرار گیرد، افزون بر این‌که با جهت‌دهی به نیات واقفان با توجه به نیازهای روز جامعه اسلامی می توان بسیاری از مشکلات و معضلات مملکت اسلامی را برطرف کرد.

 

حجت الاسلام حسینی از تعامل اداره اوقاف با دستگاه های اجرایی استان در راستای حل مشکلات و احیای موقوفات خبر داد و تصریح کرد: در سالجاری حدود 30 وقف جدید در استان انجام شده است که وقف جهت مسجد سازی در تبریز، وقف برای حوزه علمیه در بخشایش و وقف جهت احداث حسینیه در خلجان از جمله وقف های انجام شده اخیر است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای تعداد ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها از 9 به 21 اداره اظهار داشت: همچنین پست های سازمانی این اداره کل از 81 پست به 144 پست سازمانی ارتقا خواهد یافت تا دیگر مشکلی در کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

 

وی از راه اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه خبر داد و افزود: با رویکرد جدی به فعالیت بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان، افزون بر کارهای اجرایی، با مدیریت سرمایه گذاری موقوفات در چشم انداز برنامه پنج ساله 15 هزار میلیارد ریال در عرصه های مختلف سرمایه گذاری انجام خواهیم داد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به رویکرد سازمان اوقاف به مسأله تربیت حافظان قرآن کریم گفت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تربیت و آموزش حافظ و قاری قرآن کریم تربیت 48 هزار نفر حافظ قرآن کریم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی در پایان از وجود 314 امامزاده در سطح استان خبر داد و ادامه داد: تا پایان سالجاری از فرهنگ جامع امامزادگان استان رونمایی شده و بر اساس طرح های جامع امامزادگان آذربایجان شرقی عمران و آبادانی 32 امامزاده در دست اجرا است./935/ت303/ب

ارسال نظرات