۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۵۳۰۱۸
نماینده مردم تهران:

کلید واژه انتخابات آزاد ادامه راه فتنه گران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مطرح کنندگان انتخابات آزاد، گفت: کسانی که دم از انتخابات آزاد می‌زنند از آزادی به معنای درست آن صدمه دیده‌ اند و منظور آنها از آزادی این است که خودشان رأی بیاورند.
کوچک زاده
مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که واژه انتخابات آزاد همچون کلمه آزادی یک واژه ابهام آمیز و چند پهلو است، گفت: برداشت‌های متفاوتی از واژه انتخابات آزاد می‌شود، اگر معنای درست آزادی را در نظر بگیریم به دلایل متعددی همیشه انتخاباتی که در ایران برگزار شده، آزاد بوده است.
وی بهترین دلیل آزادی در انتخابات را رؤسای جمهور منتخب مردم ذکر کرد و ابراز داشت: بنی صدر نخستین رییس جمهور است و امام خمینی(ره) خدا را شاهد می‌گیرد که به او رأی نداده است، این یعنی آزادی انتخابات رهبر کبیر انقلاب اسلامی نمی‌خواهد بنی صدر رییس جمهور شود اما او می‌شود، این یعنی آزادی در انتخابات.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: از دل انتخابات ایران در حالی که دولت، برگزار کنندکان و ناظران انتخابات دارای یک فکر هستند، آقای خاتمی در می‌آید و از دل انتخابات در حالی که همه چیز در دست خاتمی است، احمدی نژاد بیرون می‌آید؛ این نشان می‌دهد که انتخابات دقیقا منصه ظهور انتخاب و آراء مردم است و کسی نمی‌تواند در آن تأثیر بگذارد.
وی با انتقاد از مطرح کنندگان انتخابات آزاد، گفت: کسانی که دم از انتخابات آزاد می‌زنند از آزادی به معنای درست آن صدمه دیده‌اند، آزادی به معنای درست کلمه آنها را از صحنه حکومت کنار زده و رأی مردم با آنها نبوده، از این رو ناراحت هستند و دنبال بهانه می‌گردند.
کوچک‌زاده با بیان این‌که کسانی چند دوره است که انتخابات را به خاطر عدم اقبال مردم به سوی خود زیر سؤال می‌برند، ابراز کرد: این افراد در انتخابات سال 76 اظهار امیدواری کردند که صندوق‌ها جا به جا و آراء مردم دستکاری نشود به طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ما نمی‌دانیم چرا برخی این سخنان را مطرح می‌کنند و چنین شواهدی دال بر دخیل نبودن رأی مردم در دست نیست.
منظور مطرح کنندگان انتخابات آزاد این است که خودشان رأی بیاورند
وی ادامه داد: در انتخابات سال 83 آقای هاشمی نامزد شد و مورد اقبال عمومی قرار نگرفت و شکایت به خدا کرد؛ هاشمی با این کار خود همه مراجع قانونی را زیر سؤال برد؛ یعنی چون رسیدگی کننده‌ای نمی‌یابم شکایت خود را به خدا می‌برم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی در انتخابات سال 88 نیز نامه‌ای دور از شأن و دور از همه موازین عرفی و اخلاقی نوشت و با این اقدام خود می‌خواست رهبری را وادار به موضع گیری به نفع معترضان کند.
کوچک‌زاده با بیان این‌که منظور مطرح کنندگان انتخابات آزاد این است که خودشان رأی بیاورند و اگر رأی آنها نباشد انتخابات آزاد نیست، اظهار داشت: مشخص است که مردم از این نظرات خودپسندانه و خودمحورانه تبعیت نمی‌کنند و رهبری هم همانطور که وظیفه شرعی و الهی دارند که از جمهوریت نظام دفاع کنند به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند خدشه‌ای در انتخابات وارد شود و آراء و سلایق گروه‌های خاص بر آراء وسلایق مردم ترجیح داده شود.
وی کلید واژه انتخابات آزاد را ادامه راه فتنه گران خواند و با تأکید بر این‌که فتنه گران از روی دست هاشمی کپی می‌کنند و انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند،‌ گفت: حامیان انتخابات آزاد کارنامه‌ای از خود به یادگار گذاشته که از اقبال مردمی دور شده‌اند و تا زمانی که خود را اصلاح نکنند وضعیت به همین شکل است./927/ت302/ج
ارسال نظرات