۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۵۳۰۲۸

چند خبر کوتاه از شمال‌غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ تشکیل مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور و احداث 32 باب مدرسه از سوی خیران در منطقه زلزله‌زده ورزقان از مهم ترین اخبار کوتاه منطقه شمال‌غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، منصور حقیقت‌پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع فعالان اجتماعی شهرستان سراب گفت: نمایندگان آذری‌ استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل و زنجان در مجلس با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای، مجمع نمایندگان شمال‌غرب را تشکیل دادند.

 

وی با اشاره به این‌که توسعه چهار استان آذری‌نشین محور فعالیت‌های مجمع نمایندگان شمال‌غرب خواهد بود، افزود: نزدیک 50 نماینده در این مجمع عضویت دارند.

 

دوره آموزشی فقه مشاغل در ورزقان برگزار شد

 

آموزش تخصصی احکام و اخلاق کسب و تجارت در شهرستان ورزقان به همت اداره تبلیغات اسلامی در نمازخانه نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیدحجت سیدی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورزقان هدف از اجرای این طرح را آشنایی بیشتر اصناف و کسبه این شهرستان با احکام تجارت اسلامی دانست و گفت: در این طرح بازاریان با معاملات حرام، مکروه، مستحب و احکام مربوط به عقود اسلامی آموزش دیدند.

 

دومین یادواره 255 شهید پارس آباد برگزار شد

 

سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این یادواره گفت: شهدا با جانفشانی و نثار خون پاک خود سبب سربلندی، عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف شدند.

 

وی، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگری‌های آنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: سلاح عبور از تهدیدات دشمن اطاعت از رهبری است چرا که اطاعت رزمندگان از ولایت فقیه ، پیروزی حق بر باطل را رقم زد.

 

گفتنی است، دومین یادواره شهدای شهرستان پارس آباد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، به خصوص خانواده های شهداء، ایثارگران و جانبازان و همرزمان شهدا و بسیجیان در مسجد جامع این شهر برپا شد.

 

32 باب مدرسه از سوی خیران در ورزقان احداث می شود

 

علیرضا ستاری، رییس اداره آموزش و پرورش ورزقان، از احداث 32 باب مدرسه توسط خیران در این شهرستان خبر داد و افزود: هفت باب از این مدارس در ورزقان و بقیه نیز با توجه به نیاز هر منطقه احداث می شود.

 

وی از عقد قرار داد با مس سونگون برای ساخت 10 باب مدرسه دیگر خبر داد و گفت: به دلیل شروع فصل سرما ساخت مدارس به طور موقت تعطیل شده و بعد از عید نوروز ساخت این مدارس با جدیت ادامه می یابد. یک باب مدرسه 9 کلاسه نیز توسط بانک سامان احداث شده که در دهه فجر به بهره برداری می رسد./935/د101/س

 

ارسال نظرات