۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۵۳۰۵۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سلسله جلسات درس اخلاق در حوزه علمیه سفیران و برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت و آخر الزمان در حوزه علمیه الزهرا فردوس از فعالیت‌های اخیر حوزه‌های علمیه در خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

حجت‌الاسلام مهدی حاجی زاده، معاون فرهنگی حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی با بیان این‌که اخلاق مهم‌ترین بخش از زندگی انسان را در زندگی خاکی تشکیل می‌دهد، گفت: اگر اخلاق در جامعه زیر پا گذاشته شود، دیگر چیزی از انسانیت باقی نمانده و انسان از بعد انسانی به بعد حیوانی تنزل می‌یابد.

 

وی با تأکید بر این‌که درس اخلاق یکی از محوری‌ترین دروس در زندگی طلبگی است که اگر طلبه به آن بی‌توجه باشد، نمی‌تواند مبلغ خوبی برای دین باشد، گفت: در این راستا درس اخلاق یکی از محوری‌ترین دروس طلاب در حوزه علمیه سفیران است که به صورت روزانه و با حضور اساتید برتر اخلاق استان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: استقبال طلاب از این کلاس‌ها بسیار خوب است و مردم عادی هم می‌توانند در این کلاس‌های درس حاضر شده و از آن استفاده کنند که تا کنون با حضور حجت‌الاسلام مختاری، مفسر و حافظ قرآن کریم و حجت‌الاسلام یوسفی برگزار شده است.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه سفیران خاطرنشان کرد: خودسازی، محوریت دروس اخلاق حوزه علمیه سفیران را تشکیل می‌دهد که برگزاری این درس در حوزه علمیه موجب شده توجه طلاب برای خودسازی فردی افزایش یابد.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده یادآور شد: طلاب این حوزه پس از گذراندن دورس مختلف اخلاق برای تبلیغ به مدارس مختلف استان اعزام می‌شوند.

 

برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در حوزه علمیه فردوس

حجت‌الاسلام خوشخو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که تاکنون بیش از 10 کارگاه آموزشی مهدویت در حوزه‌های علمیه استان برگزار شده است، گفت: آخرین کارگاه آموزشی مهدویت با موضوع مهدویت و آخرالزمان در حوزه علمیه خواهران فردوس برگزار شده است.

 

وی افزود: با توجه به گسترش فرقه‌ها و عرفان‌های کاذب و افزایش شبهات نسل جوان در خصوص این عرفان‌ها و ارتباط آنها با آخرالزمان در حوزه علمیه می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به شبهات خود طلاب، توانایی پاسخگویی دیگر اقشار در محافل علمی جامعه را به آنان دهند.

 

مسؤول بنیاد مهدویت خراسان جنوبی ادامه داد: در این کارگاه‌های آموزشی، طلاب با مفاهیم و مکاتب آخر الزمان آگاه می‌شوند، زیرا مجهز بودن طلاب به سلاح آگاهی از مباحث آخرالزمان موجب می‌شود که دشمن نتواند آنها و کسانی که در جلسات سخنرانی تبلیغی آنها حضور دارند را مغلوب کند.

 

وی، بصیرت، شناخت آفت‌های انتظار و شناخت مکتب‌های دینی کاذب را از مهم‌ترین ویژگی‌های طلبه منتظر در آخرالزمان عنوان کرد.

 

مسؤول بیناد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این‌که شناخت عرفان‌های کاذب، ارتباط نزدیک با مباحث مهدویت دارد، گفت: اگر کسی با محتوای این مکاتب آشنا نباشد، ممکن است فریب رنگ و لعاب ظاهری آن را خورده و در دام این مکاتب که نتیجه‌ای جز هبوط اخلاقی ندارد گرفتار شود.

 

حجت‌الاسلام خوشخو یادآورشد: بنیاد مهدویت خراسان جنوبی علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت، دوره‌های مربیگری مهدویت را نیز ویژه طلاب حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند./932/د101/ب

ارسال نظرات