۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۵۳۰۶۱
با هدف بررسی سیره امام حسین؛

فراخوان پژوهشی اسوه برتر اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش و پژوهش دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خراسان رضوی از اعلام فراخوان پژوهش اسوه برتر با هدف بررسی سیره امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ نماز خبر داد.
مقاله نويسي

 محمد قاضی، مسؤول آموزش و پژوهش دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خراسان رضوی با هدف بررسی سیره امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ نماز، اقدام به برگزاری مسابقه سراسری با عنوان پژوهش اسوه برتر در سطح استان کرده است.

 

وی افزود: این مسابقه در سه بخش محوری نماز، امر به معروف و نهی از منکر و نیز الگوی سبک زندگی آثار پژوهشگران و صاحب نظران را جمع‌آوری می‌کند.

 

وی عنوان کرد: پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند مقالات خود را در بخش نماز با چهار محور نقش نماز در الگو سازی انسان صالح، نقش نماز و مسجد در فرهنگ خدمت و نقش نماز در کاهش جرایم اجتماعی، در بخش امر به معروف و نهی از منکر با دو محور امام حسین(ع) و پاسداری از ارزش‌ها و امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام حسین(ع)  و در بخش الگوی سبک زندگی با دو محور بازخوانی الگوی سبک زندگی از منظر مکتب عاشورا و نقش ولی فقیه در تحقق سبک زندگی اسلامی ارائه کنند.

 

قاضی تصریح کرد: در این فراخوان بخش ویژه‌ای نیز با موضوع حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و نقش فرهنگ کار و تلاش در توسعه جامعه اسلامی از دیدگاه قرآن پیش‌بینی شده است تا علاقه‌مندان و پژوهشگران بتوانند مقالات علمی خود را در این زمینه‌ها نیز ارائه دهند.

 

وی در توضیح شرایط پذیرش مقاله‌ها، گفت: کلیه مقاله‌های ارسالی به این دبیرخانه باید متناسب با این موضوع‌ها و محورها گردآوری شده باشد، حداکثر در 15 برگه A4 به صورت تایپی در سه نسخه و فایل آن در قالب سی دی ارائه شود،  اصول ساختاری مقاله نویسی شامل عنوان مقاله، ذکر نام و نام خانوادگی نویسندگان، مقدمه، چکیده مقاله، خلاصه و نتیجه گیری و فهرست منابع رعایت شود و نکته مهم در بحث پژوهش این‌که مقاله‌های ارسالی قبلاً در جایی چاپ و منتشر نشده باشد.

 

وی در پایان ضمن دعوت از علاقه‌مندان به عرصه پژوهش در سیره اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: در این دوره از فراخوان پژوهش به ده نفر از منتخبین، جوایز نفیسی از طرف دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی اهدا خواهد شد و پژوهشگران محترم می‌توانند آثار خود را تا تاریخ سی‌ام دی به دفترآموزش و پژوهش این دبیرخانه ارسال نمایند.

 

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت اطلاع بیشتر از فراخوان پژوهش اسوه برتر می‌توانند با شماره تلفن 7288040-0511 تماس حاصل نموده و یا به آدرس مشهد، میدان صاحب الزمان(عج)، نبش خیابان صاحب الزمان(عج)،مجتمع فرهنگی صاحب‌الزمان(عج)، طبقه سوم، دفتر پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی مراجعه نمایند./932/ت302/ع

ارسال نظرات