۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۵۳۰۸۵

نخستین یادواره طلبه شهید سیاری در مراغه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ فراخوان ارسال اثر به دبیرخانه نخستین یادواره گرامیداشت طلبه شهید فهیمه سیاری از سوی حوزه علمیه و سپاه ناحیه مراغه منتشر شد.
نخستین یادواره طلبه شهید سیاری در مراغه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فراخوان نخستین یادواره طلبه شهید فهیمه سیاری در قالب مقاله، وبلاگ نویسی و قطعات ادبی، شعر و عکس از سوی حوزه علمیه خواهران و سپاه ناحیه شهرستان مراغه منتشر شد.

بررسی نقش زنان و حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی و نقش حوزه های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ مقاومت ایثار و شهادت، جهت شناسی و تحقیق معرفی الگوهای موفق میان خواهران طلبه از موضوعات محوری فراخوان این یادواره اعلام شده است.

 

راهکار های عملی تربیت فرزند صالح و مؤمن از سوی زنان متعهد و انقلابی، نقش زنان و حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ صرف جویی و اقتصاد مقاومتی، رسالت امروز طلاب و حوزه های علمیه خواهران در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی از موضوعات دیگر موضوعات اعلام شده در فراخوان این یادواره است.

 

بنابر این گزارش، آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان ماه جاری بوده که علاقه‌مندان می توانند آثار خود در قالب لوح فشرده به دبیرخانه کنگره واقع در مراغه، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه مراغه ارسال کنند، به نفرات برتر این یادواره در مراسمی جوایزی ارزنده اعطا خواهد شد.

 

گفتنی است، طلبه شهید فهیمه سیاری، فعالیت‌های گسترده‌ فرهنگی در دوران قبل از انقلاب داشته و اولین پرچمدار راهپیمایی زنان علیه رژیم شاهنشاهی در استان زنجان بود. وی که در حوزه علمیه با نظارت شهید قدوسی تحصیل می کرد، در سال 1359 به درخواست آموزش و پرورش و سپاه ناحیه بانه همراه با تعدادی دیگر از بانوان طلبه برای تبلیغ معارف اسلامی به کردستان رهسپار شد. این شهید والامقام در بین راه بانه و سقز مورد اصابت گلوله منافقان قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

همچنین طرح فرازی از وصیت نامه طلبه شهید فهیمه سیاری در مدارس علمیه خواهران و پایگاه‌های مقاومت تابعه حوزه فاطمه الزهرا(س) ناحیه سپاه مراغه در حال اجراست. از جمله آخرین دست نوشته‌های آن شهید وامقام عبارت است از «خدایا! به من شناختی عطا کن که در پرتو این شناخت، از همه وابستگی‏ها رهیده باشم.» و «خدایا! چقدر پستی و ذلت‏به همراه. چقدر توشه راه کم و چقدر راه طولانی و بی‏پایان.»/935/د101/ب

ارسال نظرات