۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۵۳۰۸۸
آیت الله یزدی مطرح کرد؛

توجه الازهر به نقش مدل ولایت فقیه در اداره حکومت اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توجه و نگاه الازهر به نقش مدل ولایت فقیه در اداره حکومت اسلامی، مهم ترین خلاء و کمبود در کشورهای حوزه بیداری اسلامی را نبود رهبر ارزیابی کرد.
ديدار نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايرانشهر با مراجع و علما آيت الله محمد يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار امام جمعه ایرانشهر، با بیان این‌که واژه تشیع از زمان پیامبر اعظم(ص) وجود داشته است، گفت: شیعیان در برخی زمان‌ها به خاطر عقایدشان سختی‌های فراوانی را تحمل کرده و دشمنان نیز گمان می‌کردند که توانسته‌اند آنها را سرکوب کنند.
وی با تأکید بر این‌که فقها و مراجع تقلید همیشه به دنبال تقویت و ماندگاری مکتب تشیع بوده‌اند،‌ ابراز کرد: امامان معصوم(ع) به خاطر حفظ تشیع برخی از شاگردان خود را از ورود به بحث‌های سیاسی منع و تقیه را به آنها توصیه می‌کردند.
آیت‌الله یزدی نقش قم در تقویت مکتب تشیع را انکار ناپذیر دانست و اظهار کرد: از این رو قم به عنوان عش آل محمد(ص) لقب گرفته است.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نخستین رابطه علمی و منطقی میان شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: آیت الله بروجردی به منظور ایجاد وحدت میان شیعه و سنی نماینده ای را به الازهر اعزام کرد که نخستین رابطه علمی و منطقی میان پیروان مذاهب اسلامی به شمار می‌رود.
دبیر مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رابطه علمی میان شیعه و سنی سبب شد که یکی از علمای الازهر تشیع را یکی از مذاهب رسمی اسلام معرفی کند.
وی شرایط فعلی را برای بیان حقایق مناسب ذکر کرد و با اشاره به این که فطرت انسان همیشه به دنبال حقایق است، گفت: با استفاده از رسانه‌های ارتباط جمعی که فضای نقد و بررسی را فراهم کرده‌اند می‌توان برای گسترش و ترویج فرهنگ تشیع بهره برداری کرد.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که حاکمیت ایران به صورت اسلامی عمل می‌کند، ابراز کرد: نهادهای حکومتی در کشور در راستای قانون به امور رسیدگی می‌کنند و جلوی موارد خلاف شرع در مجلس را نیز می‌گیرند و مجمع تشخیص مصحلت نیز ضرورت ها را تعیین می کند که همه اینها از نعمت‌های بزرگ الهی به شمار می‌روند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) نشان داد که اسلام می‌تواند به نحو شایسته جامعه را اداره کند،‌ گفت: پس از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، نیز رهبر معظم انقلاب راه امام خمینی(ره) را به خوبی ادامه داده‌‌اند.
دبیر مجلس خبرگان رهبری ولایت فقیه را نعمت بزرگ الهی خواند و اظهار کرد: امروز جایی همچون الازهر قدرت ولایت فقیه در ایران را مورد توجه قرار می‌دهد؛ مسلمانان برای آزادی و عزت خود مبارزه کردند اما موفقیت چندانی به دست نیاورند.
وی نقش انقلاب اسلامی در پیروزی‌های حزب‌الله و حماس در مقابل رژیم صهیونیستی را تأثیرگذار دانست و بیداری اسلامی در منطقه را برگرفته از نحوه حکومت جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: رهنمودهای نظام اسلامی به پیروزی‌های منطقه کمک کرد و این امر نشان دهنده امتیاز ویژه‌ای است که اسلام اهل بیت(ع) دارا است و فرهنگ شهادت طلبی نقطه تفاوت تشیع با دیگر مذاهب است.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که توجه به مکتب اهل بیت(ع) در جهان فراگیر شده است، ابراز کرد: در چنین شرایطی باید تلاش کنیم تا با تأسی از سیره معصومان(ع) و سیوه حکومتی امام علی(ع) جامعه را اداره کنیم.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از وظایف اساسی شیعیان را دفاع از عقاید و مذهب تشیع برشمرد و گفت: مسائل علمی و دینی را باید برای اهل علم ترویج و بر مشترکات تأکید کرد.
دبیر مجلس خبرگان رهبری در پایان بر ضروت وحدت در میان مسلمانان تأکید کرد و ابراز داشت: همه افرادی که در حکومت اسلامی دارای منصب هستند باید در جهت وحدت تلاش کنند و بهترین راه رفتار دوستان است./927/پ202/ج
ارسال نظرات