۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۳۰۹۶
امام جمعه ایرانشهر مطرح کرد؛

ضرورت حضور طلاب در مناطق سنی نشین به منظور پاسخ به شبهات

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایرانشهر وحدت میان اهل تسنن و شیعه در ایرانشهر را مثبت ارزیابی و بر ضرورت حضور افراد شایسته حوزوی برای پاسخ دهی به شبهات در این شهر تأکید کرد.
ديدار نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايرانشهر با مراجع و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طاووسی امام جمعه ایرانشهر امروز در دیدار با آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارادت مردم ایرانشهر به مقام معظم رهبری، گفت: شیعه و سنی در این شهر هیچ گاه خدمات رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید را فراموش نمی‌کنند.
وی وحدت میان اهل تسنن و شیعه در ایرانشهر را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: اختلاف مذهبی در این شهر طبیعی است و حتی در میان خانواده‌ها نیز مشاهده می‌شود اما هر فردی برنامه‌های دینی خود را انجام می‌دهد و وحدت به صورت کامل برقرار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین طاوسی تصریح کرد: اهل تسنن ایرانشهر احترام فراوانی برای اهل بیت(ع) قائل هستند و در مراسم‌های خود از آنان به نیکی یاد می‌کنند و همه این امور به خاطر برنامه ریزی مناسب نظام اسلامی است.
امام جمعه ایرانشهر با بیان این‌که اهل سنت ایرانشهر پیرو مکتب حنفی هستند، اظهار کرد: سلفی ها و وهابی ها نیز در حال تلاش برای نفوذ در این شهر هستند که این امر نشان دهنده مظلومیت شیعه است.
وی با اشاره به معضلات و مشکلات ایرانشهر، گفت: در برخی مناطق این شهر خرید و فروش مواد مخدر به راحتی صورت می گیرد و باید توجه‌ بیشتری در این باره صورت گیرد.
امام جمعه ایرانشهر بیان داشت: هر چند زمینه آسیب در این شهر فراوان است اما با اقدامات صورت گرفته زمینه‌های هدایت نیز به خوبی فراهم شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین طاوسی بر ضرورت حضور افراد شایسته و طلاب و روحانیان برای پاسخ دهی به شبهات در ایرانشهر تأکید کرد و گفت: جمعیت اهل سنت نسبت به شیعیان در ایرانشهر بیشتر است و حضور افرادی برای پاسخ به شبهات جوانان در این شهر لازم است./927/پ202/ج
 
ارسال نظرات