۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۵۳۱۰۲
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

برخی در داخل کشور تبدیل به جاده صاف کن دشمن شده اند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طرح وحدت ملی و شعار انتخابات آزاد را چراغ سبز نشان دادن به دشمن دانست و گفت: این حرف ها از توطئه های دشمنان خطرناک تر است.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مطرح شدن شعار انتخابات آزاد را همان راه فتنه 88 دانست و اظهار داشت: آن زمان بحث صیانت از انتخابات و تقلب را مطرح کردند، امروز نیز با بحث وحدت ملی و شعار انتخابات آزاد که الگو برداری غلط از لبنان است، می خواهند اصل انتخابات را زیر سؤال ببرند.


وی افزود: در دوره قبل فتنه گران با تشکیل گروه های نظارتی برای صیانت از آراء و پیش داوری هایی که در نتیجه انتخابات داشتند و طرح بحث تقلب در صدد سست کردن پایه های انتخابات بودند؛ امروز نیز این افراد می خواهند اگر نتیجه انتخابات مطلوب شان نبود آزاد نبودن و جهت دار بودن انتخابات را مطرح کنند، این کارها موجب امیدواری دشمن می شود.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طرح انتخابات آزاد را نوعی چراغ سبز نشان دادن به دشمنان دانست و گفت: به کار بردن این کلمات از توطئه های بیگانگان خطرناک تر است زیرا معنای این حرف کُد دادن به دشمنان است و یعنی این که ما با شما هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به تلاش مجدانه دشمنان و به کارگیری همه امکانات برای خدشه دار کردن انتخابات ها ابراز داشت: بهترین حالت برای آنها این است که عناصر داخلی با این حرف ها یاری شان کنند؛ این کار نادرستی است زیرا این افراد هم نسبت به گذشته شبهه ایجاد می کنند و هم به نوعی جاده صاف کن اهداف دشمن در آینده هستند.


شواری نگهبان و وزارت کشور به هیچ کس باج نمی دهند
وی با اشاره به سازکار متقن و منظم انتخابات ها گفت: هیأت بازرسان سیار دائما شعب اخذ رأی را کنترل می کنند، اجرای انتخابات نیز به عهده افراد با تجربه و معتمد است که از متن مردم هستند و این کار با دقت بسیار زیاد انجام می شود بنابراین به هیچ وجه امکان تغییر نتیجه انتخابات وجود ندارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که وزارت کشور و شورای نگهبان به هیچ کس باج نمی دهند، تصریح کرد: به همین دلیل همواره حملاتی بر این ها وارد می شود؛ این دو نهاد نمی گذارند انتخابات از مسیر قانونی خود خارج شوند.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به راه های قانونی برای پیگیری تخلفات احتمالی اشاره کرد و گفت: کسانی که در انتخابات گذشته دم از تقلب می زدند اگر راست می گفتند چرا به توصیه رهبر معظم انقلاب عمل نکردند تا از مسیر قانونی مشخص شود که تقلب صورت گرفته یا نه./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات