۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۵۳۱۰۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

حسن تدبیر رهبری سبب وحدت اسلامی شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: حسن تدبیر رهبر معظم انقلاب موجب وحدت میان اهل تسنن و شیعه شده و نمایندگان ایشان و مسؤولان نیز باید همین راه را ادامه دهند تا وحدت بیش از پیش تقویت شود.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار امام جمعه ایرانشهر با بیان این‌که در اسلام توصیه فراوانی به وحدت شده است، گفت: پیامبر اعظم(ص) نیز همه گروه‌ها را به وحدت و مسالمت دعوت می‌کردند.
وی ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) در زمان حکومت با توجه به قدرتی که داشتند همه را به وحدت توصیه می‌کردند و با وجود اذیت و آزارهایی که از سوی آنها صورت می گرفت به فکر انتقام نبودند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه محبت را عامل تأثیرگذار در جذب دیگران دانست و اظهار کرد: بهترین روش برای جذب مردم محبت و خوش رفتاری است و با زور نمی‌شود کسی را جذب کرد.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که دشمنان در پی ارائه چهره خشنی از اسلام هستند، گفت: وظیفه همه به ویژه کسانی که در مناطق سنی نشین مسؤولیت دارند این است که وحدت را حفظ کنند.
وی با اشاره به این‌که وهابیت با خرج پول‌های آنچنانی به دنبال ایجاد اختلاف و فرقه گرایی در میان مسلمانان هستند، ابراز کرد: وهابیت به فکر این است که اختلاف ایجاد کند تا خودش بر ممالک اسلامی حکومت کند؛ آنها دلشان برای هیچ گروهی نمی‌سوزد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه وحدت شیعه و سنی را سبب پیشبرد امور دانست و اظهار کرد: خداوند وعده داده است که هر فردی کار شایسته‌ای انجام دهد و مؤمن باشد خداوند اجر او را خواهد داد و نتیجه دعوت به وحدت نیز در دنیا و آخرت به مسببان آن عطا خواهد شد.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان بیان داشت: حسن تدبیر رهبر معظم انقلاب موجب وحدت میان اهل تسنن و شیعه شده و نمایندگان ایشان و مسؤولان نیز باید همین راه را ادامه دهند تا وحدت بیش از پیش تقویت شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات