۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۵۳۱۷۳
امام جمعه اصفهان:

کار اوقاف از مو باریک‌تر و از شمشیر برنده‌تر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران اداره اوقاف و امورخیریه استان گفت: موقوفات متعلق به مردم و بیت‌المال است؛ بنابراین کار اوقاف از مو باریک‌تر و از شمشیر برنده‌تر است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران اداره اوقاف استان اصفهان به حساسیت کار اوقاف اشاره کرد و گفت: موقوفات متعلق به مردم و جزء بیت‌المال است بنابراین باید به درستی از آن‌ها محافظت و احیا کرد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: کار اوقاف به دلیل ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاصی که دارد از مو باریک‌تر و از شمشیر برنده‌تر است؛ بنابراین باید همه هم و غم مسؤولان در گرفتن حق موقوف علیه معطوف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وقف صدقه جاریه‌ای است که در قرآن و روایات سفارش بسیاری به آن شده؛ بنابراین همانگونه که مردم آنچه را داشتند وقف کردند شما نیز که توفیق خدمتگذاری در این عرصه را پیدا کرده‌اید باید خودتان را وقف خدا کنید.

وی با اشاره به روایات تصریح کرد: اگر صدقه 70 دست بگردد تا به دست نیازمند برسد، همه این 70 نفر در ثواب آن شریک هستند؛ نگهداری و احیای صدقات و موقوفات نیز که از سوی شما صورت می پذیرد خود صدقه است.

وی با تشکر از صدا و سیمای مرکز اصفهان به واسطه هماهنگی با دستگاه‌های مذهبی استان، به نقش رسانه ملی در رساندن فرهنگ اسلامی و دینی به مردم اشاره کرد و افزود: نقش رسانه ملی در رساندن فرهنگ غنی اسلامی و دینی به مردم ارزشمند و بی بدیل است از این رو باید در زمینه تبیین ارزش وقف و ثمرات این سنت حسنه بیشتر کار شود.

وی از گذاشتن پذیره‌های سنگین بر موقوفات گلایه کرد و اظهار داشت: اداره اوقاف باید به منظور احیای موقوفات فرسوده و رها شده به جای قرار دادن پذیره‌های سنگین از بخش خصوصی دعوت کرده و به صورت مشارکتی اقدام به احداث مجتمع‌های مسکونی، اداری یا تجاری کند تا برای اوقاف درآمدزایی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مسؤولان اوقاف را مخاطب قرار داد و افزود: شما خودتان را برای احیای موقوفات وقف کرده‌اید و کار اداریتان نیز الهی است اما مراقب باشید با رعایت انصاف تمام تلاشتان را برای گرفتن حق موقوفٌ علیه معطوف کنید.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان اوقاف باید با عملکرد و روش خود باعث رونق موقوفات شوند و به این موضوع دقت داشته باشند که باید درآمد حاصل از موقوفات در جهت نیت واقف مصرف شود.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام حسین اژدری به اقدامات صورت گرفته از سوی اوقاف استان اشاره و تأکید کرد: اداره اوقاف 225 نیروی پیمانی، رسمی و قراردادی دارد و 380 خادم در بقاع متبرکه و شامل 500 هیأت امنای دارای حکم است.

وی تصریح کرد: تاکنون 700 نیت از موقوفات احصاء شده تا با استفاده از سیستم جامع طبق درآمد، نیت موقوفه اجرا شود.

حجت‌الاسلام اژدری در پایان گفت: تلاش اوقاف این است که علاوه بر حفظ و احیای عین موقوفات، برای موقوفات جدید نیز سرمایه گذاری کند و در همین راستا مردم برای واگذاری موقوفات جدید استقبال خوبی داشته اند./997/د102/ب

ارسال نظرات