۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۵۳۲۶۹
حجت الاسلام حسن زاده:

کشورهایی که ولایت آمریکا را پذیرفته‎اند نمی‎توانند داعیه‎دار قرآن باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که نفی استکبار تنها با عمل به قرآن امکان پذیر است، گفت: ثمره پرداختن به ظواهر قرآن وضعیت کنونی کشورهای عربی مانند عربستان است که زیر سلطه آمریکا هستند.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، شب گذشته در محفل انس با قرآن که در مسجد ابوالفضل(ع) کوی انقلاب برگزار شد، با بیان این که قرآن ارزشمند، قرآنی است که در دست علی بن ابی طالب(ع) باشد، اظهار داشت: قرآنی که بر سر نیزه رود و در برابر امام علی(ع) افراشته شود، قرآن نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که اگر قرآن در دست عمروعاص ها باشد به ابزاری برای ضد دین خدا تبدیل می شود، ابراز داشت: قرآنی می تواند نجات بخش انسان ها باشد که در کنار عترت و اهل بیت پیامبر(ص) باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران را پای بندی به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و گفت: امروز تنها کشوری که عامل به قرآن بوده و برای آن خون های بسیاری داده، جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: کشورهایی که ولایت آمریکا را پذیرفته اند، گرچه حافظ قرآن باشند اما نمی توانند داعیه دار آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن‌زاده در ادامه با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شده است به پیروزی حماس در برابر اسرائیل اشاره و خاطر نشان کرد: بنا به اظهارات رهبران حماس آنچه سبب پیروزی آنها در برابر اسرائیل شده، کمک های ایران بوده است و این مسأله چیزی جز عمل به قرآن و نفی استکبار نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قرآن، با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه بسیار مهم و مؤثر است، گفت: وظیفه ما در برابر قرآن ابتدا تلاوت و حفظ، سپس فهم و تدبر و در نهایت عمل به آن است.

این استاد حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: ثمره تنها حفظ کردن قرآن بدون عمل به آن کشورهای عربی مانند عربستان می شود که زیر سلطه همه جانبه آمریکا هستند.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت کنونی جامعه در خصوص عمل به قرآن، اظهارداشت: خوشبختانه وضعیت کنونی جامعه ما با دوران قبل از انقلاب اسلامی هرگز قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان با بیان این که گرچه استان خوزستان در زمینه قرآن ظرفیت های بسیاری دارد اما نیازهای فراوانی هم دارد، گفت: خوزستان نیازمند حمایت و پشتیبانی نهادهای قرآنی به ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه است./9454/پ202/ب

ارسال نظرات