۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۵۳۲۷۲
حجت الاسلام سرلک:

آرامش حقیقی در سایه ارتباط با خدا به دست می آید

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر هر تکیه گاهی غیر از خدا را نابود شدنی و عامل دلتنگی دانست.
حجت الاسلام علي سرلک، نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی سرلک، مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، شب گذشته در حسینیه خیمه اظهار داشت: خداوند متعال روح و دل ما بندگان را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌است که ساز وجود ما بی‌خدا و بدون رسیدن به او همواره به‌هم ریخته و به تعبیر قرآن کریم پر از دلتنگی است.

وی با اشاره به این‌که وجود انسان بی‌حضورخداوند متعال می‌تواند به وسعت‌های فیزیکی دست پیدا کند ابراز داشت: باید توجه داشت انسان نمی‌تواند بی‌حضور حق تعالی سرشار شود، آرامشی که انسان را به حرکت برساند در پرتو ارتباط با خدا قرار دارد و اگر او بی‌قرار تکیه‌های نابه‌جا و نابه‌حق شود به هرچه که تکیه کند ماندنی نخواهد بود و رخ می‌بازد.

حجت‌الاسلام سرلک با تاکید بر گرفتار شدن انسان در بن‌بست‌های بی‌ثمری تکیه‌گاه‌های دنیوی بیان داشت: تمام قله‌های اهل دنیا تا زمانی‌که به آن برسند قله می‌ماند، عرفای اهل دین تکیه‌گاه‌های دنیوی را همانند تصویر دوم که با وجود رنگ و ظاهر مناسب قابل تکیه نمی‌باشند می‌دانند.

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر با اشاره به تعبیر قرآن کریم مبنی بر این‌که «افرادی که غیر خدا را ولی خود می‌گیرند گویی عنکبوت است که خانه‌ای برای خود می‌سازد» گفت: این خانه عنکبوت در اصل خانه نیست و تنها یک دام در مسیر حشرات برای استفاده از غفلت آنها است و نشان می‌دهد که غیر خدا تا چه اندازه نازل و پست است.

وی با تذکر روایت قرب حضرت موسی(ع) به خداوند متعال بیان داشت: در این ماجرا هنگامی که حضرت موسی(ع) به فرمان خداوند متعال عصایش را بر زمین انداخت و آن عصا تبدیل به اژدها شد و حضرت موسی(ع) از آن ترسید، نتیجه گرفته می‌شود که اگر آن تکیه‌گاه‌های غیرخدایی صورت اصلی خود را پیدا کنند حتی اگر موسی(ع) هم باشی از آن خواهی ترسید.

حجت‌الاسلام سرلک با اشاره به این‌‎که باید در برخورد با مصایب آرام و بی‌اعتراض ماند گفت: همان‌طور که حضرت علی(ع) در خطبه متقین می‌فرمایند اهل تقوا کسانی هستند که هنگام بلا، گویی گشایشی ایجاد شده است چراکه به فرموده امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق، اعتقاد دارند و می‌دانند که خداوند در بلا و گشایش همواره ما بنده‌اش را سرپرستی می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر با مرور بر روایت به آتش انداختن حضرت ابراهیم(ع) اظهار داشت: باید مانند ابراهیم(ع) بود که در هنگام به آتش انداختن او به جبرییل گفت اگر خداوند نخواهد آن‌‎ها نمی‌توانند این عمل را انجام دهند، از علایم از بین رفتن توحید اعتراض‌هایی است که ما به تقدیر خداوند داریم و آن را برای دیگران بیان می‌کنیم که با این عمل خود، او را دارای نقص و جهل می‌دانیم.

وی با اشاره به فرمایش خداوند به بنده خود مبنی بر این‌که دین من آسان است تنها در آن امتحاناتی وجود دارد که آن هم در طاقت شما است، فقط به تدبیر من احترام بگذارید افزود: همان‌طور که در دعای افتتاح ائمه معصومین(ع) بیان داشتند گویی ما به سر خدا منت می‌‎گذاریم،خداوند با ستاریت خود به ما لطف می‌کند.

حجت‌الاسلام سرلک در پایان به مرور دعای امام حسین(ع) در کربلا پرداخت./9598/پ202/ب

ارسال نظرات