۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۵۳۲۷۵
بخش اول؛

حجت الاسلام شجونی: شهید نواب صفوی مجسمه بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: اگر امروز در لیبی، تونس، مصر، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی شاهد بیداری امت مسلمان هستیم، همه از برکات مجاهدت نواب صفوی‌ها است.
حجت الاسلام شجونی: شهید نواب صفوی مجسمه بیداری اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز شب گذشته در سومین یادواره مردمی سالگرد شهادت نواب صفوی که در مسجد شعبان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: 65 سال گذشته که رژیم ستمشاهی، شهید نواب صفوی را تیرباران کرد، بنده 21 سال داشتم و به دلیل انتشار اعلامیه‌ای خطی به دنبال شهادت آن روحانی مبارز عوامل ساواک 75 روز زندانی‌ام کردند.

 

وی با اشاره به خاطراتی از مبارزات روحانیت تهران و قم در جریان مبارزات شهید نواب صفوی ادامه داد: شخصیت شهید نواب صفوی نه در بیان و نه در کتاب‌ها می گنجد، باید نواب را دید تا او را شناخت، شهید نواب صفوی یک مسلمان دردمند بود.

 

حجت الاسلام شجونی تصریح کرد: باید انقلابی باشیم و دلمان برای انقلاب بسوزد، نواب صفوی هیچگاه نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت نبود، اگر کسی بگوید به من چه، دیگر آرمان شهیدانی چون قاضی طباطبایی، طالقانی و نواب صفوی فراموش خواهد شد.

 

وی یادآور شد: زمانی به رسالت خود عمل نکردیم، نتیجه آن شد که امام راحل را تبعید کردند و شاه حزب رستاخیز را درست کرد و بعدها اهانت‌هایی به روحانیت صورت گرفت که زبان از بیان آن قاصر است، امروز زمان شناخت رسالت و عمل به تکلیف در مسیر ولایت است.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر این‌که شهید نواب صفوی مجسمه بیداری اسلامی است، تصریح کرد: نخستین جرقه‌های بیداری اسلامی با نهضت نواب صفوی شکل گرفت، اگر امروز در لیبی، تونس، مصر، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی شاهد بیداری امت مسلمان هستیم، همه از برکات مجاهدت نواب صفوی‌ها است.

 

حجت الاسلام شجونی با بیان این‌که تمام شهدای انقلاب اسلامی دغدغه دین داشتند، گفت: شهدا در قیامت از آنانکه دردمند نبوده و آرامانشان را فراموش کردند، گله خواهند داشت، اگر امروز امر به معروف و نهی از منکر جامعه به دست شهید نواب صفوی بود، قطعا نتایج بهتری را شاهد بودیم.

 

وی افزود: درست است که ستادی با عنوان این فریضه در کشور فعالیت دارد، اما نتوانسته انتظار متدینین جامعه را برآورده کند، نباید نسبت به وضعیت جامعه بی‌تفاوت بود، مسیر زندگی شهید نواب صفوی الگویی ماندگار برای جویندگان راه حق و حقیقت است./935/پ202/ب

ارسال نظرات