۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۵۳۲۹۳
مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف خبر داد؛

اعزام 6 هزار مبلغ در ایام تبلیغی سال 91

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال 6 هزار مورد اعزام متمرکز از قم صورت گرفته و از شهرستان‌های دیگر هم نزدیک به دو برابر این تعداد اعزام مبلغ انجام شده است.
حجت‌الاسلام احمد پاک نهاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در نشست خبری که در معاونت امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: وقف ریشه در فطرت هر فرد دارد و مخصوص مسلمانان نیست.
وی افزود: در نقاط بسیاری از دنیا موارد وقفی وجود دارد حتی برخی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا وقفی هستند و با درآمد وقف اداره می‌شوند اما وقفی که در نظام جمهوری اسلامی و تشیع ثبت شده است از بهترین نوع وقف است چون در آن تمام موارد اسلامی و دینی رعایت می شود.
مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که اگر وقف به خوبی تبیین و شرایط آن مطرح شود همه دوست دارند که واقف باشند، اظهار داشت: وقف میراثی جاویدان است و عمری جاویدان را به فرد واقف می‌بخشد؛ اگر چه در ظاهر واقف به دیار ابدی شتافته است اما تا زمانی که مال وقفی او پابرجاست و در خدمت خلق‌الله است، برای او اجر و ثواب لحاظ می‌شود.
حجت‌الاسلام پاک‌نهاد گفت: همه افراد تمایل به ماندگاری، خوبی و دستگیری دارند و علاقه‌مند هستند عمری جاودانه داشته باشند که رسیدن به این اهداف در گرو تبیین صحیح وقف از سوی مبلغان و حضور مردم در وقف اموال است و اگر این موارد به خوبی انجام پذیرد ماندگاری و دستگیری صورت خواهد گرفت.
وی با بیان این‌که کمتر عالمی وجود دارد که وقف نکرده باشد، ابراز داشت: برخی از علما در حد توان خود کتابخانه و کتاب‌های خود را وقف کرده‌اند و برخی هم تمام اموال خود را وقف کرده‌اند و سید مرتضی هم از علمایی بود که با وقف حوزه علمیه نجف خدمات شایانی برای ترویج دین انجام داد.  
مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: از حوزه علمیه نجف علمای بزرگ و بسیاری به پا خاستند و همین علمای نجف حوزه علمیه قم را تأسیس کردند و انقلاب ما مرهون حوزه علمیه قم است و تمام این این خدمات مرهون وقف سیدمرتضی است.
وی در ادامه با بیان این که 2 هزار و دویست بقعه برنامه های شناسه‌دار و فرهنگی انجام می‌دهند، افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 55 میلیون زائر از امامزادگان و بقاع متبرکه دیدن کرده‌اند و در لحظه تحویل سال 3 میلیون و پانصد هزار نفر در کنار امامزادگان حضور داشته‌اند.
حجت‌الاسلام پاک‌نهاد گفت: مسابقات فرهنگی برگزار شده در امامزادگان و بقاع متبرکه در سال 88، 32 هزار مسابقه، در سال 89، 50 هزار مسابقه و در سال 90 چیزی نزدیک به 450‌ هزار مسابقه بوده است و این نشان از فعالیت‌های بیشتر و حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی با اشاره به این که میانگین ثبت موقوفات جدید در سال، دویست مورد بوده است، تصریح کرد: در سال 90 این رقم به 1409 موقوفه افزایش یافته است و در دهه آخر صفر 91 در یک خیمه معرفت در گلستان 10 مورد وقف جدید ثبت شده است.
مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: وظیفه سازمان اوقاف احیای موقوفات است و امامزادگان قطب فرهنگی سازمان هستند و در راستای احیای موقوفات  تلاش کرده‌ایم تا بحث تبلیغ را هدفمند و تخصصی کنیم و بر اساس نیاز فرهنگی منطقه اعزام نیرو داشته باشیم.
وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 190 خیمه معرفت در سراسر کشور برگزار شده است، افزود: در خیمه های معرفت فعالیت‌های تبلیغی بسیار خوبی انجام شده است به نحوی که در برخی از این خیمه ها از افراد اهل‌سنت و مسیحی شیعه شده‌‌اند.
حجت‌الاسلام پاک‌نهاد اظهار داشت: نزدیک به 10 هزار پرونده برای مبلغان در اعزام مبلغ سازمان اوقاف قم ثبت شده است که امسال 6 هزار مورد اعزام متمرکز از قم صورت گرفته و از شهرستان‌های دیگر هم نزدیک به دو برابر این تعداد اعزام مبلغ انجام شده است.
وی با اشاره به این که بخش اعزام تبرعی مبلغان هم از نوروز 90 آغاز به کار کرده است، گفت: در نوروز 90 نزدیک به دویست مبلغ به صورت افتخاری در سراسر کشور مشغول به تبلیغ شدند که این آمار در نوروز 91 به هفتصد نفر افزایش پیدا کرد و امیدواریم این تعداد در نوروز 92 بیش از این باشد.
مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان با بیان این‌که در خیمه های معرفت برگزار شده میانگین تعداد مبلغان چهار مبلغ در هر خیمه بوده است، افزود: این تعداد در برخی خیمه ها به 10 نفر هم رسیده است و سعی داریم در این راستا طرحی را با عنوان آموزش دویست مبلغ ویژه وقف برگزار کنیم./907/پ202/پ
ارسال نظرات