۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۳۲۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

حرکت در مسیر انقلاب در گرو تبیین مطالبات رهبری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که امروز بهترین و ناب‌ترین مطالبات از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایراد می‌شود، گفت: اگر مطالبات رهبری در جامعه از سوی نخبگان تبیین و عملیاتی شود غافلان نمی‌توانند مردم را از مسیر اصلی انقلاب دور کنند.
ديدار مسئولان ستاد يادواره شهداي روحاني قم با حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلامین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر، با اشاره به ایام الله دهه فجر خواستار برنامه ریزی مناسب برای بهتر برگزار شدن این مراسم‌ها شد و گفت: همانگونه که که در ایام عزای اهل بیت(ع) اقامه شعائر می شود در ایام شادی نیز باید طوری رفتار کنیم تا مردم از متصدیان امور فرهنگی این نقطه تعادل را مشاهده کنند.
وی با بیان این‌که نسبت به مساجد نگاه افراطی و تفریطی وجود دارد، ابراز کرد: گاهی از مساجد در همه زمینه‌ها استفاده می‌شود و بسیاری از اموری که متناسب با این مکان مقدس نیست در آن انجام می‌شود و در برخی مواقع نیز مساجد فقط برای نماز جماعت باز می‌شود و باید از این امور پرهیز کرد.
امام جمعه قم اظهار کرد: برخی می‌خواهند از کاربری مساجد در صدر اسلام الگو برداری کنند و این کار صحیحی نیست چون در آن زمان به خاطر این‌که نهادهای حکومتی شکل نگرفته بود انجام همه امور حکومتی در مساجد شکل می‌گرفت.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) مساجد را خانه خدا خواند و گفت: هر اموری که مربوط به مسجد است باید در این مکان مقدس انجام شود و اموری که بر عهده نهادهای دیگر است به آنها واگذار شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که مراسم دهه فجر باید تفکیک شود و آن مواردی که متناسب با مساجد هستند در این مکان مقدس برگزار شوند، افزود: متأسفانه مساجد تنها نهادی هستند که متولیان متعددی دارند و این برای مساجد ضعف است که متولی واحد ندارند.
وی با تأکید بر این‌که مردم مساجد را خانه خدا می‌دانند، ابراز کرد: این مکان مقدس متعلق به هیچ نهاد و سازمانی نیست، از این رو باید برگزاری مراسم‌ها مطابق با شؤون مساجد باشد.
دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب است
امام جمعه قم با بیان این‌که در برنامه‌های دهه فجر باید پیشینه انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: پیشینه انقلاب اسلامی در ولایت امیر مؤمنان(ع) نهفته شده و این امر در برنامه‌ها باید برجسته شود و دهه فجر را به ولایت اهل بیت(ع) گره زد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) بر ضرورت تبیین اهداف انقلاب اسلامی به ویژه برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: برخی به خاطر عدم حضور در ایام مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی دچار مشکلات و شبهاتی هستند و دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خواستار توجه به مطالبات انقلاب اسلامی به ویژه در دهه فجر شد و گفت: امروز بهترین و ناب‌ترین مطالبات از رزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایراد می‌شود و وظیفه همه است که به این مطالبات توجه کنند و آنها را در صحنه جامعه عملی کنند.
وی ادامه داد: اگر مطالبات رهبری در جامعه از سوی نخبگان تبیین و عملیاتی شود غافلان نمی‌توانند مردم را از مسیر اصلی انقلاب دور کنند و مردم با بصیرت بالا به سوی اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند و آنها را رها خواهند کرد.
امام جمعه قم در پایان بیان داشت: اگر مطلبات رهبری برای مردم به درستی تبیین نشود دچار شک و تردید خواهیم شد و این برای انقلاب اسلامی مضر است./927/پ202/پ
ارسال نظرات